Семейно положение: | омъжена |
Професия: | учителка по български език и литература |
Специализация: | филология - българска |
Област: | Образо вание, неправителствен сектор - жени |
Wikidata | Q116056116 |
Уважаеми господин председател, уважаеми госпожи и господа народни представители, господин министър!
(съкратени 14 абзаца)
Изказване #1 от заседание на 25.02.2005
Уважаема госпожо председател, дами и господа народни представители, уважаеми господин министър! Списъкът на желаещите да се изкажат, говори, че това е един изключително сериозен въпрос, към който Народното събрание се отнася подобаващо. В това няма нищо лошо. Но тук аз искам да кажа, че Народното събрание още един път излезе в дефицит, защото не разполага с работеща стратегия за образованието, за да намери цялостно решаване на въпроса, който днес обсъждаме. Още един път частното решаване на който и да е въпрос, който е брънка от функционирането на образователната система, не може да даде отговор на всички въпроси, които цялостно трябва да бъдат изяснени. Мотивите са изключително положителни и трябва да подкрепим министерството в търсенето на решения, защото те говорят, че се търси в посока на интегрираното образование адекватно решение. Разбира се, трябва да кажем дали с решаването на такъв въпрос, който тук от репликите и от предните две изказвания не звучат достатъчно убедително, е пътят, по който трябва да се върви. Създаването на фонда на базата на сравнението по линията на бедността, на въпроси, които са свързани с етническия характер на учениците в българското училище, не е позитивно. Защото ще се създадат прецеденти, в които ние просто не можем да дадем цялостен отговор как ще се решат проблемите с обхващането на тези ученици. Никой от нас не се заблуждава, че основата част от отпадането на учениците днес в България е по икономически причини. Все по-сериозно нараства процентът на учениците, които са в еднаква степен и българи, и роми, и турци. А някъде, където като прецедент през тази учебна година, господин министър – и аз ще се обърна към Вашия заместник господин Наков, за да го предупредя, случаят беше от Свиленград – се формира прием на ученици в изконни училища, където не трябва да има сегрегация и са само ромски паралелки, как ще се провежда този закон? Как съветниците на този фонд ще провеждат линия на интегриране? Там са само ромски паралелки!
(съкратени 7 абзаца)
Изказване #19 от заседание на 07.10.2004
Отговорите на въпросите по образованието са комплексни. Това е система, която взаимно обвързва всичко в единно цяло: и от подготвителния клас, който тази година реализираме, и от апробирането на учебниците, които ще предстоят за четвърти клас, и от отчитането на неуспехите на досегашната степен І-ІІІ клас, и от проблемите, свързани с организационното развиване на инфраструктурата на образованието. Но аз считам, че в министерството основният проблем в момента е това, че трябва да се организира събиране на всички онези функции, господин министър, които касаят работата с децата. За мен е недопустимо на калпак да се раздават помощи, свързани с първия учебен ден, без да се види ефективността, свързана с работата за децата. Значи, детето може да остане без учебник, но то ще бъде нахранено.
(съкратени 2 абзаца)
Изказване #147 от заседание на 24.09.2004
Аз Ви благодаря много, господин министър, за коректния отговор, който отразява сериозна рутинна дейност на Министерството на образованието и науката, но зад този отговор не прозвуча онази отговорност, която държавата поема по отношение на общинските училища. За тях често българското образование е завареното дете.
(съкратени 3 абзаца)
Изказване #143 от заседание на 24.09.2004
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .