Семейно положение: | женен |
Категория професия: | непоказана |
Професия: | непоказана |
Специализация: | непоказана |
Езици: | руски турски |
Електронна поща: | kasim@dps.bg kasim.dal@parliament.bg |
Wikidata | Q12282691 |
Уикипедия | Касим Дал |
Уважаема госпожо председател, уважаеми колеги народни представители! Само искам да кажа на колегата Шопов, че няма законопроект, внесен от БСП, а законопроектът е внесен от мен и аз съм от Парламентарната група на Движението за права и свободи.
(съкратени 9 абзаца)
Изказване #56 от заседание на 29.08.2006
Уважаеми господин председател, уважаеми колеги! Предложеният на вашето внимание законопроект за достъп до документите и обявяване на принадлежност на българските граждани към Държавна сигурност и Разузнавателното управление на Българската народна армия на първо четене от мен и подкрепен от Парламентарната група на ДПС, впоследствие от всички политически сили в Комисията по вътрешна сигурност и обществен ред, преди всичко спомага да се защитят личните права и свободи на българските граждани. Законопроектът цели прекратяване на спекулативното манипулиране чрез избирателно отваряне на едни или други архивни материали, както и тяхното ползване за добиване на теснопартийни политически и икономически ползи извън обществения интерес. Той подробно регламентира в пет глави допълнителни преходни и заключителни разпоредби, реда за установяване и разкриване на принадлежност, както и достъпа до документите, функциите на държавните органи и взаимодействието с други институции и граждани. Предвижда се създаване на Държавна комисия за разсекретяване и използване на архивните единици като постояннодействащ държавен орган – юридическо лице, първостепенен разпоредител с бюджетни средства и със седалище в гр. София. Членовете на комисията се избират поименно от Народното събрание с квалифицирано мнозинство от две трети за срок от шест години, но не повече от два мандата по предложение на Комисията по вътрешна сигурност и обществен ред. Те трябва да отговарят на определени специални изисквания. Подробно са описани функциите и задачите на председателя, заместник-председателя, секретаря и членовете на комисията. При осъществяването на своята дейност е предвидено комисията да издирва, събира, проучва, анализира и разсекретява архивните документи, да обявява публично имената на българските граждани, заемали или заемащи публични длъжности, или извършващи публична дейност, за които е установена принадлежност към бившите тайни служби. Комисията предоставя достъп на всички български граждани до водените им дела на оперативен отчет по тяхно искане, по искане на техните наследници по низходяща линия до втора степен, води регистъра на получените искания като пази интересите на трети лица. Тя разсекретява и архивира секретните документи съгласно Закона за Държавния архивен фонд, ако те не представляват заплаха за националната сигурност на Република България.
(съкратени 10 абзаца)
Изказване #17 от заседание на 29.08.2006
Уважаема госпожо председател, уважаеми господа министри, дами и господа народни представители! На вниманието ни за одобряване е представена актуализирана стратегия за противодействие на престъпността. Ще изложа моите съображения по стратегията, като искам да акцентирам върху някои основни моменти от същността и постигането на целите й, които съображения считам за важни в настоящия дебат. Предложената на вниманието ни актуализирана стратегия, въпреки че развива целите и конкретизира задачите главно в разделите “ограничаване на организираната престъпност” и “обезпечаване на сигурността на гражданите и добър обществен ред”, подчертавам, би следвало да я разглеждаме в нейната цялост като система от взаимосвързани цели и задачи. Изваждането на който и да е от разделите на общия контекст би създало предпоставки за самозаблуда или подвеждане на българското общество. То с основание се вълнува от тези проблеми, а ние – като негови представители, носим отговорност за правилността на взетите решения. Не трябва да се заблуждаваме, че реализирането на тази стратегия, което изисква създаването на система за противодействие на престъпността, е само в прерогативите и отговорностите на едно министерство – парламентарно мнозинство, партия. Тя е в най-широк смисъл обществен продукт и това достатъчно ясно се вижда от структурата и обхвата на съдържанието й. Към нея трябва да бъдат добавени и усилията на всички национални и обществени институции, в това число и всички национални и регионални медии. На последните, според мен, се пада и голямата отговорност да проведат по най-добрия начин мониторинга на изпълнението на мерките, залегнали в последната част на документа.
(съкратени 8 абзаца)
Изказване #23 от заседание на 30.01.2004
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .