Семейно положение: | женен |
Професия: | учен, преподавател |
Специализация: | Философия, История |
Област: | Философия, философия на исто рията, футурология, геополитика, екология |
Wikidata | Q116056034 |
Уважаеми господин председател, уважаеми госпожи и господа народни представители, скъпи колеги и приятели! За мен днес този ден е последен в българския парламент като народен представител. Искам да споделя няколко думи накратко с вас – както в повечето случаи съм говорил кратко.
(съкратени 7 абзаца)
Изказване #1 от заседание на 22.04.2005
Уважаеми господин председател, уважаеми господа министри, уважаеми колеги народни представители! Аз ще се изкажа накратко по няколко момента от предлаганата Стратегия и Плана за действие за въвеждането на информационните и комуникационните технологии.
(съкратени 7 абзаца)
Изказване #40 от заседание на 01.03.2005
Уважаеми господин председател, уважаеми господа министри, уважаеми колеги! Господин Камов, аз се удивлявам на съчетаването от Вас на несъчетаемото. Вие претендирате за електронно правителство, а в същото време говорите, че ние сме едно гето по отношение използването на компютрите, информационните и комуникационни технологии. Аз не мога да разбера с какви аргументи Вие претендирате, че Вашата стратегия и Вашата програма за електронно правителство не е приета, след като показвате огромни разлики на възможностите в това отношение с другите страни. И не е ли по-правилно да се започне с един слой от населението – този, на който принадлежи бъдещето, да се подготвя в това отношение, а не да говорим изобщо за оборудване на цялото общество с информационни и комуникационни технологии.
Изказване #19 от заседание на 01.03.2005
В този смисъл това е инициатива, която отговаря напълно на духа и законите на страната за ролята на социалната държава. Тук я виждаме изпълнена не само по отношение на решаване на проблемите за безработицата “От помощи към трудова заетост”, а и към решаване на проблемите на образованието. В този смисъл тази първа крачка не може да реши всички проблеми. Тя е реалистична, защото се опитва да реши един проблем, тя не се спира върху всичките проблеми, които стоят пред нашето образование и които трябва да бъдат решавани с усилията на всички институции, на всички, които са заинтересовани в България да има високо качество на образованието. Тези основни моменти, които са свързани с осигуряване на храна – на закуска и на мляко за децата от І до ІV клас, осигуряване на безплатни учебници, на безплатен транспорт от системата на училищата, които са в съответната община до средищното училище, всичко това е само един от основните моменти на решаването на този проблем. Но на мен ми се струва, че в програмата, където се предвиждат средства за първия етап, трябва да се предвиди действително стратегия, която да бъде реализирана последователно от всички следващи правителства. Това означава планът за действие да бъде характеризиран не само за този първи етап до средата на 2005 г., а да бъде посветен на решаването на проблемите поетапно в по-нататъшното развитие на нашето образование.
(съкратени 4 абзаца)
Изказване #5 от заседание на 25.02.2005
Уважаеми господин председател, уважаеми господин министър, уважаеми колеги народни представители! Няма да чета и да се спирам на всички нерешени проблеми на системата на националното образование. Искам да започна своето изказване с констатацията, че за първи път от годините на прехода, в които наблюдаваме сриването на системата на националното образование, особено в основния и средния курс, което е и причината за сриването на качеството на образованието във висшите учебни заведения, се прави политика, реална стъпка за решаването на тези проблеми.
Изказване #3 от заседание на 25.02.2005
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .