Категория професия: | икономист |
Езици: | английски |
Електронна поща: | yordan.todorov@parliament.bg |
Wikidata | Q120367520 |
Уикипедия | Йордан Тодоров (политик) |
Госпожо Митова, благодаря Ви за тази реплика. Ако наистина съм казал Комисията по енергетика към Народното събрание, съм направил лапсус, просто съм допуснал неволна грешка. Разбира се, че имах предвид Комисията за енергийно и водно регулиране.
(съкратени 3 абзаца)
Изказване #170 от заседание на 31.07.2025
Господин Председате л, ще се опитам да бъда кратък, така или иначе взех няколко минутки от платформата за процедури.
(съкратени 9 абзаца)
Изказване #166 от заседание на 31.07.2025
Господин Председател, макар че осъзнавам, че най-вероятно злоупотребяваме с процедурите, но е важно да разберем всички какво точно ще гласуваме и какво ще бъде прието. Защото, щом аз се обърках, най-вероятно и хората, които евентуално ни гледат, и те няма да го разберат.
(съкратени 5 абзаца)
Изказване #152 от заседание на 31.07.2025
Господин Рибарски, може би то не стана и много ясно в Комисията, защото министърът не беше в Комисията на първо четене, а на второ четене също мина доста набързо Законопроектът и може да не е станало ясно точно в тази част за неустойките как точно ще се изчисляват или по-скоро за какво време ще се изчисляват тези неустойки. Тази ал. 4 от чл. 73 се отнася за случаи тогава, когато има обективно прекъсване на електрозахранването. Тоест обективно прекъсване може да бъде, че се застрашава човешки живот или че има риск от срив в електроенергийната система или нещо подобно – те са седем точки, които са изброени. Ако погледнете по-внимателно, ще видите в същия този член, че ал. 3 в момента също си я има и дава право на ЕРП-тата да прекъсват електрозахранването в рамките на 48 часа, но в сегашното законодателство не пише, ако случайно нарушат ал. 3, какво точно се случва. Тоест, ако минат тези 48 часа и те все още не са възстановили електрозахранването на потребителите, какво се случва. И точно тази ал. 4 допълва всъщност какво точно следва, ако нарушат тези 48 часа, които са им дадени по закон. А всъщност за тези 24 часа, които Вие споменахте, след които се изплащат неустойки или компенсации, или както там искате ги наречете, те всъщност произтичат тогава, когато прекъсването на електрозахранването е по вина на ЕРП-то и те са по общите условия на самите ЕРП-та. И всъщност се оказа, нека и министърът да вземе отношение точно по този въпрос с размера на компенсациите, с тези 24 часа, за да може да се избегне от тази вратичка, която е оставена, с тези автоматични повторни включвания на електрозахранването по няколко минути, ЕРП-тата да бягат от финансова отговорност за изплащане на компенсации, но се оказа, че всъщност през законодателството няма как да бъдат променени общите условия на ЕРП-тата и остава изцяло в ръцете на КЕВР да променят общите условия, защото те се одобряват, приемат се и се утвърждават от Комисията за енергийно и водно регулиране. И нека наистина и министърът е тук, да стане и да даде повече информация – КЕВР ще се нагърбят ли с тази задача, защото това в крайна сметка беше едно от нещата, които всички ние, включително и министърът и цялата зала, поне с такова усещане останах в началото на годината, че всички се обединихме около това, че тези неща трябва да бъдат променени. Сега се оказва по становище на Министерството на енергетиката, че през законодателството не може да бъде променено, и аз съм склонен в случая да се съглася с тях как точно оттук насетне ще бъдат променяни точно тези клаузи по общите условия на ЕРП-тата.
Изказване #142 от заседание на 31.07.2025
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .