Уважаеми господин Щерев, Вие прочетохте два текста от европейски документи, но за съжаление с така предложената редакция на комисията тези текстове не се изпълняват. В трансграничната телевизия текстът, отнасящ се именно за защита на малолетни и тинейджъри при употребата на алкохол, съдържа поне десет ограничения, свързани с тази група от нашето общество.
Това, което е предложено от комисията като редакция, не променя тези защитни мерки относно младите хора в България. Вие просто правите нови понятия за вида реклама на алкохолите – как да се прави тази реклама – пряко или непряко. Ако отворите Закона за радиото и телевизията, там има определение що е то реклама по принцип и то съответства почти напълно с Вашето определение за пряка реклама. Има и определение за спонсорство, което почти се припокрива с понятието “непряка реклама”, както е дефинирано в допъ лнителните разпоредби.
За да няма колизия между текста, предлагам редакцията, която е приета в крайна сметка от комисията, да не бъде гласувана, а да бъде гласуван първоначалният вариант, както е предложен от вносителя.
Освен това в никакъв европейски документ не се препоръчва забрана на рекламирането, господин Щерев. Това, което цитирахте сега, не се отнасяше за забрана, а за ограничения във формата и съдържанието на рекламата. Благодаря.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: