Отговорите на въпросите по образованието са комплексни. Това е система, която взаимно обвързва всичко в единно цяло: и от подготвителния клас, който тази година реализираме, и от апробирането на учебниците, които ще предстоят за четвърти клас, и от отчитането на неуспехите на досегашната степен І-ІІІ клас, и от проблемите, свързани с организационното развиване на инфраструктурата на образованието. Но аз считам, че в министерството основният проблем в момента е това, че трябва да се организира събиране на всички онези функции, господин министър, които касаят работата с децата. За мен е недопустимо на калпак да се раздават помощи, свързани с първия учебен ден, без да се види ефективността, свързана с работата за децата. Значи, детето може да остане без учебник, но то ще бъде нахранено.
Защо се разпиляват ресурси, свързани с преквалификация на кадрите в други министерства – визирам социалното, а всичко това не е в единната национална политика, на която основата трябва да бъде при вас. Не може от сегмента "Финансиране" да се изважда от контекста на образованието априорно проблемът с издръжката на един ученик, когато проблемът с работата с децата изисква не икономическа, а педагогическа и качествена целесъобразност в резултатите.
Така че аз смятам, че през годината, която остава, вие няма да можете да смогнете да реализирате една сериозна стратегия, опираща се на сериозна инвестиция, на политика по реализация на тези средства и всичко, което се прави в момента, е един камуфлаж.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: