Благодаря, госпожо председател.
“Доклад
на Комисията по енергетика относно проект на
Закон за държавния бюджет на Република България
за 2005 г. № 402-01-60, внесен от Министерския съвет
на 28 октомври 2004 г.
На свое редовно заседание, проведено на 3 ноември 2004 г., Комисията по енергетика обсъди проекта на Закон за държавния бюджет на Република България за 2005 г.
От името на вносителя законопроектът беше представен от господин Милко Ковачев - министър на енергетиката и енергийните ресурси, господин Константин Шушулов – председател на Държавната комисия по енергийно регулиране, и господин Николай Влахов – главен секретар на Агенцията за ядрено регулиране. Въз основа на представения текст на проекта и експозето по него Комисията по енергетика направи следните констатации.
Проектът на Закон за държавния бюджет за 2005 г. е разработен в съответствие с отчитане изменението на макроикономическата обстановка в страната. Бюджетът на Министерството на енергетиката и енергийните ресурси предвижда приходи в размер на 129 млн. 200 хил. лв., които се формират предимно от отчисленията за фондовете “Извеждане от експлоатация на ядрени съоръжения” и “Радиоактивни отпадъци”, което е с 9,2 млн. лв. или 7,7% повече от приходите за 2004 г. Тези средства са целеви и не се използват за разходи по издръжката на министерството. Разходите за издръжка на ведомството са в размер на 4,186 млн. лв.
Продължава практиката на финансово подпомагане, която за сектор “Енергетика” за 2005 г. е 3 млн. лв., насочени изцяло за въгледобива.
Предвидено е значително нарастване на приходната част на Държавната комисия за енергийно регулиране, което е свързано с нови функции на Комисията по регулиране на ВиК-дейностите.
При обсъждане на проекта за Закон за държавния бюджет на Република България за 2005 г. бяха изказани следните становища.
С оглед продължаване политиката на правителството в областта на енергетиката и постигане на поставените цели Министерството на енергетиката и енергийните ресурси предлага в Закона за държавния бюджет за 2005 г. да се осигурят допълнително 5,5 млн. лв. за енергийна ефективност за първоначално обследване на сгради и още 1,5 млн. лв. съфинансиране за подобряване на енергийната ефективност в обществени сгради или общо 7 млн. лв.
Освен това съгласно протоколно Решение на Министерския съвет № 42 от 24 октомври 2002 г. е предвидено създаване на Регионален енергиен информационен и технически център, като за първата година от неговото функциониране - 2005 г. – са необходими 304 248 лв.
Агенцията за ядрено регулиране смята, че със заложените в Бюджет 2005 параметри за нейната дейност не е осигурена възможността за покриване на международните задължения на Република България към Международната агенция за атомна енергия и по други двустранни и многостранни договори с около 300 хил. лв.
Препоръки:
Първо. Капиталовите разходи на всяко министерство, определени в чл. 5 от Законопроекта за държавния бюджет, да бъдат намалени със 100 хил. л в. и да се увеличат целево до 7 млн. лв. капиталовите разходи на бюджета на Министерството на енергетиката и енергийните ресурси с цел изпълнение на мерки по енергийната ефективност във връзка с чл. 11 от Закона за енергийната ефективност.
Второ. За създаване и функциониране на Регионалния енергиен и технически център да бъдат осигурени 304 248 лв. за първата година от функционирането му, т.е. през 2005 г.
След проведеното гласуване с 10 гласа “за”, 4 гласа “против”, без “въздържали се”, Комисията по енергетика реши:
Първо. Подкрепя одобрения с Решение № 402-01-60 на Министерския съвет от 28 октомври 2004 г. Законопроект за държавния бюджет на Република България за 2005 г.
Второ. Предлага на Народното събрание да приеме на първо четене Законопроекта за държавен бюджет на Република България за 2005 г.”
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .