Благодаря на уважаемия господин председател, че ми даде възможност да взема думата по това предложение на госпожа Калканова.
Първо, искам да декларирам, че моето изказване е по принцип. Изобщо не се отнася за моята позиция като независим народен представител, тъй като в това предложение увеличението в комисии, както е казано, госпожа Калканова съвсем справедливо каза, че това се отнася само за една единствена комисия, което означава, че в това Народно събрание ще има независими народни представители, които няма да работят в нито една комисия.
Аз искам да кажа, че въпросът не се отнася лично за мен, а по принцип, защото аз не участвах в гласуването, когато се отнасяше за моята персона. Така че в случая искам да кажа, че в момента уважаемото народно представителство продължава да нарушава Конституцията и да не спазва и собствения си правилник.
В посоченото Решение № 8, което беше гласувано преди месеци, съотношението примерно в Комисията за борба срещу корупцията, НДСВ намали квотата си с един представител и уважаемата госпожа Калканова беше внесла проектопредложение за освобождаване като член от тази комисия на един народен представител от НДСВ. Впоследствие през м. юли госпожа Калканова оттегли това предложение, което означава, че ние в продължение на осем месеца сме в нарушение на взетото от Народното събрание решение НДСВ да има с един човек по-малко в Комисията за борба срещу корупцията.
Освен това НДСВ, както и Парламентарната група на Новото време практически имат намален числен състав, което означава, че и самото съотношение за членство в комисии би трябвало да претърпи известни изменения.
Не на последно място искам да подчертая, че в Комисията по околната среда и водите има едно незаето място на уважаемия председател на Народното събрание господин Борислав Великов. Положението е същото и в Комисията по бюджет и финанси. Много е интересно защо Парламентарната група на НДСВ не се възползва от правото си да ув еличи състава на тези комисии, в които има незаети места, а на всяка цена иска да лиши народни представители, чието право да работят в комисии е гарантирано от Конституцията, да могат да упражнят това свое право. Това става пред безразличния поглед на всички народни представители.
Освен това искам да отбележа, че начинът, по който се процедира за разпределянето на комисиите в Народното събрание, е също един недопустим начин, имам предвид по отношение на независимите народни представители, защото целта сякаш е независимите народни представители да работят в области, които не са в рамките на тяхната специална компетентност, а в области, в които има други народни представители, които имат повече професионална квалификация.
Бих отбелязала, че на независимия народен представител д-р Пангарова не е дадена възможност да работи примерно в Комисията по здравеопазване като независим народен представител, а трябва да работи в Комисията по правни въпроси, въпреки че не притежава юридическо образование. Това просто е стил на поведение, който Парламентарната група на НДСВ налага със силата на мнозинството на цялото Народно събрание.
Когато това е вътрешен въпрос, това е нещо друго, защото вътрешен въпрос беше, когато д-р Милена Михайлова не беше избрана за член на Комисията по здравеопазване, а Парламентарната група на НДСВ реши в тази комисия да участва един строителен инженер. Но това са вътрешни работи. Но когато се отнася за правата на независимите народни представители и изобщо на народните представители, би трябвало да носим отговорност пред избирателите, за да не чуваме всеки ден от медиите, че народните представители са некомпетентни. Защото един перфектен специалист в областта на здравеопазването не може да бъде перфектен специалист в правото, когато няма такова образование.
Продължавам да казвам, че НДСВ има в квотата си в Комисията за борба срещу корупцията един член в повече, въпреки че Решение № 8 е решило нещо друго, т.е. да бъде намален този състав. Така че, ако вие искате всички независими народни представители с това решение, което трябваше да заблуди Народното събрание, да имат възможност да участват в комисиите, бихте увеличили някоя от другите комисии с един народен представител.
Бих искала да попитам защо това увеличение е направено, въпреки че е в множествено число, за комисията с 22 народни представители, а не е примерно за комисиите, в които има 23 народни представители, а те са две? Което означава, че двамата независими народни представители биха могли да работят по квалификацията си в комисиите.
Благодаря Ви, господин председателю.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .