Благодаря Ви, господин председател.
Уважаеми колеги, уважаеми господин Василев, става дума за много обезпокоителни факти и експертни становища, с които аз разполагам, несъмнено и Вие разполагате, във връзка със стартиралата наскоро система “Аления Маркони”. За тази система Ръководството на въздушното движение сме говорили в тази зала и друг път, но все пак трябва да спомена, че от фонда на Ръководство въздушно движение са изтекли доста сериозно количество финанси, пари към фирмата, но това щеше да бъде много добре, ако системата “Аления Маркони” беше проработила добре. Напротив, тя в момента представлява опасност за въздушното движение над страната. И не само над страната. Имам предвид особено сега, когато трафикът ще се увеличи във връзка с наближаващия туристически сезон. Знаете за стотиците чартърни полети на туристи към Черноморието – Варна и Бургас, а и към София.
Комисия към Министерство на транспорта и съобщенията, която сте назначил и е във връзка със системата “Аления Маркони”, практически е спряла процеса на сертифициране на системата. И Вие знаете това. Добре, парите са дадени, системата не е сертифицирана. Питам Ви обаче ако стане, не дай Боже, въздушна катастрофа при излитане, при кацане или при други обстоятелства при този усилен летен трафик, какво правим тогава, господин Василев? Нарочно в момента заострям вниманието Ви, защото, повярвайте ми, има сериозна опасност да стане много сериозен трагичен инцидент. По шест-седем минути вметката, белегът на системата “Аления Маркони” отсъства. В момента има срив на системата. Ако не го знаете е лошо. Ако го знаете, аз Ви питам какво правите? Информацията ми е на експертно ниво. Имам включително експертизи по този въпрос.
Аз не допускам, че можете да наблюдавате безучастно този процес, бих казал опасен процес в Ръководство въздушно движение, защото не мога да предположа, че безучастно вицепремиерът на страната може да наблюдава опасността от реализиране на такава тежка катастрофа. Научавам, което разбира се е част от декапитализацията на Ръководство въздушно движение, че 20-те милиона лева, забележете, уважаеми колеги, и това трябва да е ясно на обществеността, през банката на Кюлев от фонда на РВД, щели да минат за пенсионно осигуряване. И аз практически, свързвайки, защото става дума за финанси, двата въпроса, практически искам да повдигна и този въпрос. Става дума за пенсионно осигуряване със спестовен характер в ДЗИ Банк – банката на Емил Кюлев.
Във връзка с това вижте какво се наблюдава, господин Василев – от една страна, жестока декапитализация на фонда на Ръководство въздушно движение чрез банката на Кюлев, дано да не се случи, аз искрено се надявам, че нещата, които сега казвам, ще Ви дадат възможност да спрете тези 20 млн. лв. И от друга страна, наблюдавам една работеща система, за която е платено. Нещо повече, система опасна за полетите – система, която може да допринесе със сривовете си до тежки катастрофи над столицата, над Варна или въобще в българското небе.
Във връзка с това, уважаеми господин вицепремиер, моят въпрос към Вас е какви са оценките към Министерство на транспорта относно безопасността на полетите в небето на България при действието на системата “Аления Маркони”? Благодаря.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .