Уважаеми господин заместник министър-председател и министър на образованието, благодаря за отговора и за това, че става ясно колко са малко средствата, които се отделят за извънкласни и извънучилищни дейности.
Да, аз съм достатъчно добре запозната с това, че извънкласните и извънучилищни дейности се различават. Извънучилищните дейности в общинските училища се поемат от общините, те са тяхна издръжка, но въпреки това ми се струва, че все пак разбирате мотивите ми да задам въпроса си именно по този начин – чрез извънкласните дейности, извънучилищните дейности, без да съм го фиксирала, а не Ви питам за нарасналия брой на насилията в училищата, за престъпленията на малолетни и непълнолетни, защото отчитам значимостта на извънкласните дейности. Това, което се развива като извънкласна дейност, считам, че е недостатъчно и именно затова се опитвам да провокирам и да настоявам Министерството на образованието и науката заедно с този бюджет, който е предвиден за 2007 г. като програма финансиране за извънкласни дейности, да има яснотата и да има процедурите, по които това трябва да се случва в българските училища, за да са наясно всички ръководства на училища как и по какъв ред могат да получат тези средства.
Убедена съм, че и в момента много училища имат готовност да получат по проектен принцип тези средства, но, за съжаление, тази възможност не е предоставена. Тук трябва да има ясни критерии и аз се надявам, уважаеми господин министър, че Вие ще имате готовността и ще задължите експертите на Министерството на образованието и науката да разработят цялата процедура така, че тя да стартира в началото на учебната година и да тези дейности могат да се разположат в рамките на цялата година.
Това, че недостатъчно средства се отделят, е факт, но все пак държа тяхното оползотворяване да бъде максимално ефективно и да се проследи именно ефективността на използването на тези, които се определят. Благодаря.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: