Уважаеми господин председател, уважаеми колеги! Трябва да сме наясно, че ако искаме да се развива българското корабоплаване, трябва да обновим сериозно флота. Старите моряци казват: “До пет години корабът работи за себе си, за да се изплати, до 15 години работи за корабособственика, а след това започва пак за себе си и за корабособственика”. Нашият флот, господин министър, е на възраст, ако не се лъжа, над 20 години, ако не и 22-23-25 години. Така че това е първото сериозно съображение да се потърси реален инвеститор, който да вкара свежи пари, за да започне едно обновление.
На второ място, за разлика от един друг период, когато корабостроенето и корабоплаването бяха в симбиоза и когато международният пазар не беше благоприятен за негов строеж и за параходство и така попълваше флота с нови кораби, сега сме в една друга реалност. От тази гледна точка аз смятам, че трябва да подкрепим, пак повтарям, като не на всяка цена да приватизираме параходството при условие, че на първата процедура не се яви реален инвеститор.
Що се отнася до плав-състава и тези притеснения, които се споделиха, не можем да имаме пълни гаранции, но ние работим в нова конкурентна среда и аз смятам, че при едни добри професионалисти от българска страна не можем да имаме притеснения при тези изисквания и критерии, които са зададени в самата стратегия, тъй като там има специална социална част. Това са, общо взето, едни добри предпоставки и гаранции, че ние няма да отидем към съкращение – говоря за плав-състава, не в администрацията. Не зная сега колко служители работят в параходството, но като “Зодиак” и други големи фирми с по 150‑200 човека управляват 2-3 пъти по-голям корабен тонаж отколкото е в нашето параходство. Така че за хората, които са на море, мисля, че няма притеснение за съкращение. Благодаря.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: