Уважаеми господин министър, сега като слушах Вашия отговор, в моето съзнание изплува срещата с учителския колектив в училище “Петър Берон” в Прага. В мен възникват най-малко два въпроса, искам да ги споделя с Вас.
На тази среща ние научихме едно интересно нещо. Това е, че българската културно-просветна организация в Прага е била готова да поеме тези непосилни разходи за България, както разбираме тук. Явно Вие не сте взели под внимание този проблем или не е стигнал до Вас от самата директорка на училището. И оттам възниква въпросът: от какви съображения сте воден при осъществяване на такъв подход?
Мисля, че политиката на това училище е по-добра – да не се съобразява с норматив от 16 ученици, а учителският колектив и директорката да направят всичко възможно да увеличат бройката на учениците, за да може да се получи по-добра ефективност. И ако проблемът е финансов, защо не се търсят начини за привличане на ученици, а не да се отблъскват ученици? Това е много сериозен въпрос специално за училище “Петър Берон”.
И вторият ми въпрос, който основателно възниква тук, и Вие обещавате, макар и в кратък вид, да го развиете: има ли стратегия в Министерството на образованието и науката за българската общност в чужбина като статут, училищна програма, учебници, взаимоотношения между институциите и т.н.?
Аз мисля, че министерството трябва да обърне сериозно внимание на останалите вече три училища в чужбина. Също така, по отношение на издръжката мога да споделя с Вас, че има учители, които са със смесени бракове в Прага, и не биха използвали командировъчните средства, за да натоварват и така оскъдния бюджет на училищата. Благодаря ви.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: