Основните тези по законопроекта бяха изложени в доклада на комисията. Основното, което е в нашия законопроект, е свързано с възможността за необжалваемост на актовете, които са установени закононарушения с техническите средства. Между другото вносителите и представителите на Министерството на вътрешните работи настояха именно за тази промяна, която е най-важната от гледна точка за стартиране и борба против корупцията и за по-бързо налагане на актовете.
Също така нашето предложение в законопроекта е глобите да бъдат увеличени от 50 на 100 лв., както и за по-големи санкции при шофиране с превишена скорост.
Разбира се, в законопроекта има един текст за така наречените млади водачи или нови водачи, независимо как ще ги определим между първо и второ четене – тук имаме известно противоречие със законопроекта, който внасят представителите на НДСВ. Но смятам, че между първо и второ четене може да се намери най-сполучливата форма как да бъдат наказвани така наречените нови водачи, тъй като се оказва, че произшествията на този тип водачи са едни от най-сериозните. Едната теза е да бъдат дадени по-малко точки в началото и след това с времето да се дават останалите. В нашия законопроект се изискват едни по-големи санкции за младите водачи при употреба на алкохол или при други обстоятелства.
Това са основните неща в законопроекта. Разбира се, между първо и второ четене предстои много сериозна работа относно стиковане на четирите законопроекта, които бяха приети на първо четене в комисията.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: