Уважаеми господин председател, уважаеми колеги, този законопроект породи много дебати в средите на браншовите организации в транспортния сектор. Аз искам да взема отношение по сектора, който касае превоза на товари за собствена сметка. Тук пише, че между два пункта на територията на България не може да се извършва превоз за собствена сметка с моторни превозни средства или състав от пътни превозни средства с допустима максимална маса над 12 тона.
Уважаеми колеги, предлаганата нова алинея не е съобразена с реалните условия, в които се извършва строителната дейност, специализираната техника, която се използва при извършване на строителни дейности, а именно валяци, багери и превозни средства, които превозват насипни материали. С въвеждането на този текст в закона ще се доведе до неблагоприятни последици в строителната дейност.
За Републиканската транспортна схема – уважаеми колеги, ние не можем да приемем това, че автобусните линии от Републиканската транспортна схема да спират само в градове с население над 30 000 души. Смятаме, че мотивите на вносителя противоречат на Конституцията на Република България за принципа на пазарна икономика и на европейските директиви. Обстоятелството, че има много разписания и същите се изпълняват редовно, си противоречат с мотивите на вносителя за липса на пътникопоток и липса на необходимост от тези линии. В условията на свободна пазарна икономика пазарът е този, който определя мястото на всеки бизнес.
С лишаване на малките общини от правото на превоз до големите градове и областни центрове ще се появят незаконни и нерегламентирани превозвачи. Не сме съгласни възлагането на превози по републиканската пътна мрежа да се прехвърля към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Предоставят се правомощия на централната изпълнителна власт да регулира и определя развитието на пазара изцяло, като определя и конкретните участници в този отрасъл. Единственият мотив за това, колеги, е, че общините нямали административен капацитет за осъществяване на тази дейност. По този начин общините се лишават от възможността да комбинират печеливши и губещи линии. Всички много добре знаем, че републиканските линии са по-ефективни от тези, които са в общинската и областната транспортна схема.
За специализираните и случайни превози на деца и ученици, подкрепям идеята за долната граница тези превози да се извършват от водачи, които са над 25 години, за зрелостта на водачите. Но не подкрепям въвеждането на ограничението по отношение на възрастта за над 60 години. Това, според мен, ще утежни допълнително положението на шофьорите в трудоспособна възраст и получили удостоверение за психологическа годност за това. Тази категория работници ще бъдат поставени в по-неблагоприятни условия и в условията на икономическа криза трудно ще достигнат изискуемия за тях стаж за придобиване на право на пенсия за стаж и възраст.
Уважаеми колеги, за годините на автобусите за извършване на специализиран и случаен превоз на ученици и деца. Тук се предлага автобусите, които извършват такъв вид превози, да бъдат под 10 години. Аз смятам, че годините на автобуса не са критерий за неговата техническа изправност, а това се доказва с преминати технически прегледи. С въвеждането на това ограничение много ученици, които учат в малките населени места, в малките общини ще останат без превоз. Защото не във всяка община има осигурени такива ученически автобуси.
Колеги, Парламентарната група на ДПС няма да подкрепи предложения законопроект и ще направи своите предложения между първо и второ четене на проекта. Благодаря ви.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .