Уважаема госпожо председател, уважаеми колеги, уважаеми колеги отляво! Разбирам, че имате притеснения с изписването на знака „Х” и понеже този знак „Х” ще бъде изписан в едно квадратче, имам притеснение, че ще може да определите и обясните точно какво е тази сложна геометрична фигура – квадратче. Затова аз смятам да ви направя един лек преговор на материала от началния курс.
Изискванията, които държавните стандарти предполагат, децата още от предучилищна възраст, влизайки в І-ви клас, трябва много добре да знаят какво е това квадратче и в І-ви клас да могат да го посочват, да го изрязват, да го оцветяват. Сложната геометрична фигура квадратче за първи път е дефинирана в математиката за ІІ клас, където е записано, че квадратът има четири страни – стр. 11 – и по-нататък, на стр. 27 вече се казва: страните на квадрата са с равни дължини.
Оттам нататък продължаваме към знака „Х”. Какво представлява знакът „Х”, колеги, освен ако не представлява диагоналите в квадрата, пресечените диагонали в квадрата. (Реплики от КБ.) Според същите тези стандарти, още в І-ви клас децата се запознават чрез така наречените занимателни квадрати, що е това диагонал в квадрата. Забележете, вече в V клас, в сложната математика за V клас, е записано, че диагоналите в квадрата са равни и са еднакви.
Уважаеми колеги отляво, аз виждам каква сложност ще ви създаде като терминология обясняването на вас и на вашите избиратели това що е квадрат и що са диагонали в квадрата. В свободното си време бих могъл да ви окажа помощ в едно такова начинание. Благодаря.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: