Уважаеми господин председателстващ, уважаеми господин министър, уважаеми колеги! Уважаеми господин Пирински, именно досегашната формулировка в закона дава възможност на министъра да тълкува и по собствено усмотрение да определя как да ръководи дипломатическата служба, тоест досегашната формулировка не дава ясни рамки докъде се простират правомощията и компетенциите на министъра на външните работи по отношение на ръководенето на дипломатическата служба. Както господин Тошев в реплика преди мен посочи, в Закона за МВР и в Закона за отбраната и въоръжените сили също има подобно изброяване на правомощията и компетенциите съответно на министъра на вътрешните работи и на министъра на отбраната на Република България. Така че в този смисъл подобно изброяване на правомощията не е прецедент.
По отношение на Конституцията предполагам визирате, че Министерският съвет ръководи политиката на Република България в областта на външните отношения, но според предлаганите от вносителя текстове дипломатическата служба планира, координира и осъществява външната политика на Република България, а министърът на външните работи ръководи дипломатическите и консулските отношения от името на Република България, както и отделни сектори на българската външна политика, но никъде не се казва, че ръководи външната политика като цяло. В този смисъл няма изземване на правомощия от Министерския съвет.
По отношение на това, че се разширяват правомощията на министъра на външните работи, именно подобно изброяване на всички компетенции, с които той разполага, дава рамки на неговите компетенции и дава яснота по отношение на онова, с което той може да се разпорежда и съответно да изразходва бюджета на Министерството на външните работи. Благодаря.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: