„ДОКЛАД
относно Законопроект за изменение и допълнение на Закона за Министерството на вътрешните работи, № 154-01-79, внесен от народния представител Христо Бисеров на 22 юли 2011 г.
Комисията по вътрешна сигурност и обществен ред на свое заседание, проведено на 20 септември 2011 г., обсъди Законопроекта за изменение и допълнение на Закона за Министерството на вътрешните работи, № 154-01-79, внесен от народния представител Христо Бисеров на 22 юли 2011 г.
На заседанието присъстваха от Министерството на вътрешните работи: Веселин Вучков – заместник-министър, Николай Нанков – началник на отдел „Нормотворческа дейност” в дирекция „Правно-нормативна дейност” и Галя Добрева – главен юрисконсулт в дирекция „Правно-нормативна дейност”.
Законопроектът предвижда Министерството на вътрешните работи, което е юридическо лице, да бъде само на бюджетна издръжка. С него се цели да се елиминира възможн остта МВР да получава дарения, като се предлага в приходната част на бюджета на МВР да не постъпват средства от дарения.
Иска се също така да отпадне възможността финансовото осигуряване на дейността на МВР да се извършва и от други източници по ред, определен с акт на Министерския съвет.
От Министерството на вътрешните работи становище по законопроекта изрази заместник-министър Вучков. Той заяви, че съгласно чл. 1 от Закона за държавния бюджет на Република България за 2011 г. даренията са един от показателите в приходната част на републиканския бюджет като според § 42 от него постъпилите по съответните бюджети средства от дарения се разходват от бюджетните организации съгласно клаузите на договорите и волята на дарителите.
В Министерството на вътрешните работи съществува организация, която да осигури прозрачни процедури за приемане и управление на дарения и на отчетност за тяхното стопанисване. Съгласно Вътрешни правила за реда и условията за сключване на договори за дарения, получаване и управление на дарения в МВР, утвърдени със Заповед № 122-53/31 август 2011 г., дарители на МВР могат да бъдат: общини, държавни структури, които имат функции във връзка с осъществяването на държавната власт, държавни предприятия или търговски дружества със 100% държавно участие в капитала и международни органи и организации, чуждестранни държавни органи, Европейският съюз, органи или институции на Европейския съюз.
Заместник-министър Вучков заяви, че възприемането на предложения в законопроекта подход би довело до невъзможност МВР да бъде бенефициент по международни програми и споразумения. В момента по бюджета на МВР постъпват средства за финансиране на Програма „Солидарност в управлението на миграционните потоци” (2007-2013) от Европейския бежански фонд, Фонд „Външни граници” и Европейския фонд за връщане. Тези средства се завеждат като дарения, защото са средства, които се получават и се осчетоводяват съгласно Единната бюджетна класификация, утвърдена от министъра на финансите. Предвид изложеното господин Вучков изрази мнение, че предложеният законопроект не следва да бъде приеман.
Писмено становище по законопроекта бе изпратено и от Министерството на финансите, което също не счита за целесъобразно извършването на предложените промени.
В резултат на проведените разисквания и след проведено гласуване с 1 глас „за”, 15 гласа „против” и 1 глас „въздържал се”, Комисията по вътрешна сигурност и обществен ред предлага на Народното събрание да не приеме на първо гласуване Законопроект за изменение и допълнение на Закона за Министерството на вътрешните работи, № 154-01-79, внесен от народния представител Христо Бисеров на 22 юли 2011 г.” Благодаря ви.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .