Уважаема госпожо председател, колеги! Ще Ви запозная със:
„СТАНОВИЩЕ
относно Проект на Закона за изменение и допълнение на
Закона за публичното предлагане на ценни книжа,
№ 202-01-51, внесен от Министерския съвет на 29 август 2012 г.
На заседанието, проведено на 12 септември 2012 г., Комисията по европейските въпроси и контрол на европейските фондове разгледа проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за публичното предлагане на ценни книжа, внесен от Министерския съвет.
В заседанието на Комисията взеха участие: Милена Бойкова – директор на дирекция „Държавен дълг и финансови пазари” в Министерството на финансите, и Ангел Джалъзов – заместник-председател на Комисията за финансов надзор.
Първо. С настоящия законопроект, внесен от Министерския съвет на 29.08.2012 г., на Народното събрание се предлага да приеме изменение и допълнение на Закона за публичното предлагане на ценни книжа (ЗППЦК). Той е изготвен в изпълнение на ангажимента за въвеждане в българското законодателство на изискванията на Директива 2010/73/ЕС на Европейския Парламент и на Съвета от 24 октомври 2010 г. за изменение на Директива 2003/71/ЕО относно проспекта, който следва да се публикува, когато публично се предлагат ценни книжа или когато се допускат ценни книжа до търгуване, и за изменение на Директива 2004/109/ЕО относно хармонизиране изискванията за прозрачност по отношение на информацията за издателите, чиито ценни книжа са допуснати за търгуване на регулиран пазар (Директива 2010/73/ЕС).
Второ. С транспонирането на Директива 2010/73/ЕС в българското законодателство се цели защита на инвеститорите, повишаване на правната яснота на правилата за проспектите, като едновременно се намаляват административните формалности за бизнеса при набирането на капитал на европейските пазари. Със заключителните разпоредби на Закона за изменение и допълнение на ЗППЦК са предвидени изменения в Закона за Комисията за финансов надзор, Закона за пазарите на финансови инструменти и Закона за държавния дълг във връзка с прилагането на Регламент (ЕС) № 236/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 14 март 2012 г. относно късите продажби и някои аспекти на суапите за кредитно изпълнение.
При определянето на размера на санкциите се отчита чл. 41, ал. 1 от Регламент № 236/2012, според която предвидените мерки и санкции трябва да бъдат ефективни, пропорционални и възпиращи. Посочени са съответните компетентни органи за Република България, както и органът, който ще координира сътрудничеството и обмена на информация с Европейската комисия и компетентните органи от другите държави членки.
Трето. Със Закона за изменение и допълнение на Закона за публичното предлагане на ценни книжа са предложени редица изменения и допълнения, като водещ е принципът за осигуряване на интереса на инвеститорите, както и съобразяване на законодателството с правото на Европейския съюз.
Четвърто. В заключение можем да отбележим, че приоритетното приемане на Законопроекта е от изключителна важност както за спазването на ангажиментите, произтичащи от членството на Република България в Европейския съюз, така и за развитието на капиталовия пазар в страната. Въвеждането на предложените в него разпоредби няма да доведе до пряко или косвено въздействие върху държавния бюдже т.
В резултат на проведеното гласуване, Комисията по европейските въпроси и контрол на европейските фондове единодушно с 12 гласа „за” предлага на Народното събрание да приеме на първо гласуване Законопроект за изменение и допълнение на Закона за публичното предлагане на ценни книжа, № 202-01-51, внесен от Министерския съвет на 29 август 2012 г.” Благодаря.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .