Господин министър, аз Ви благодаря за отговора. Зададох Ви този въпрос, защото ежедневно по българските пазари за плодове и зеленчуци стават измами. Нараства броят на недобросъвестните търговци, които се опитват чрез измама да формират по-добри печалби, лъжейки наистина с по 200-300 г и то на един килограм.
Това, което искам да заявя, е, че ние нямаме нищо против формирането на печалби, но нека те да бъдат за сметка на оборота, а не за сметка на измамите и да ощетяват клиентите.
Всеизвестни са на всички, които пазаруваме по пазарите, начините, по които стават измамите – имаме изпиляване на грамовете, монтиране на ластици, слагане на магнити и по този начин наистина се мамят клиентите. Пак искам да кажа, че една част от тях не забелязват, но други, които са по-бдителни и забелязват това нещо, съответно искат допълнително теглене на покупката.
Какво обаче се получава? Вместо да има едно вежливо обслужване от страна на търговците, много често тези клиенти биват наругавани.
Аз зададох този въпрос ненапразно – за да може наистина държавата да осъществява един строг контрол и той да се осъществява по-често дали тези кантари са технически изправни, дали правилно са монтирани и какви санкции съответно ще наложат при констатиране на тези нередности. Защото ние много добре знаем, че се налагат глоби, но кога? Когато стане някакъв случай, който е доста по-нашумял. В повечето случаи няма никакви санкции, няма глоби. Това допълнително стимулира недобросъвестните търговци да продължават да мамят клиентите по пазарите, тоест да ощетяват всички нас. Благодаря Ви.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: