Уважаеми господин председател, уважаеми господин министър, колеги! С промени в Закона за гражданското въздухоплаване, приети през октомври 2011 г. и влизащи в сила от април 2012 г. на летищата за обществено ползване на територията на Република България се събира една нова летищна такса – шум (екологична).
Съгласно изискванията на закона и спазвайки принципа за разходоориентираност на летищните такси Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация” актуализира Наредбата за таксите, събирани на летищата за обществено ползване и разработи методика, по която да се определи размерът на тази такса, която влезе в сила от месец ноември 2012 г.
По методиката такса шум се определя в зависимост от максималното излетно тегло и индивидуалните шумови характеристики на въздухоплавателните средства, като таксата може да бъде диференцирана в зависимост от часа на излитане и на кацане на самолетите.
Летищната такса шум (екологична) е предназначена единствено за обезпечаване на мероприятия по ограничаване на вредните въздействия върху околната среда, а именно шум, газови емисии, опазване на почвите, водите и въздуха в района на летищата, като целта й е да се ограничи оперирането на въздухоплавателни средства с високи нива на авиационен шум.
В тази връзка въпросът ми към Вас е: какви са финансовите постъпления от такса шум (екологична) за всички летища за обществено ползване през 2013 г. като цяло и по отделно за летищата в София, Бургас, Варна и Пловдив, и съответно как са разходвани тези средства? Благодаря Ви.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: