Още повече този дебат ние го развихме при обсъждане на законопроекта в Правната комисия, която, за съжаление, не е водеща по този законопроект.
Какво имам предвид? Освен основните текстове, свързани с изменение и допълнение на Закона за туризма, в Преходните и заключителните разпоредби на закона се предлагат изменения в още няколко закона, които нямат абсолютно нищо общо с туризма. Това са Законът за ветеринарно-медицинската дейност, Законът за защита на растенията, Законът за фуражите, Законът за местните данъци и такси и Законът за Търговския регистър.
При представяне на законопроекта от представителите на Министерския съвет бе казано, че с тези изменения и допълнения на други закони, които нямат наистина нищо общо със Закона за туризма, се цели предлагане на нови разпоредби, регламентиращи комплексното административно обслужване. Няколко месеца по-рано тук ние приехме промени в Административнопроцесуалния кодекс, въвеждащи норми относно комплексното административно обслужване. Сега стои въпросът след като този законопроект е внесен доста отдавна в Народното събрание и едва след няколко месеца влиза на обсъждане на първо гласуване, защо Министерският съвет не спази Закона за нормативните актове и защо се допуска толкова фрапиращо нарушение на този основополагащ закон – Закона за нормативните актове? Би трябвало тогава, предлагайки изменения в Административнопроцесуалния кодекс, касаещи въвеждането на комплексното административно обслужване, да се предвидят изменения и в съответните закони, свързани с тази материя, а не днес да ни се предлагат текстове, които нямат абсолютно нищо общо с основния законопроект.
Друго притеснение: предлага се изменение например в Закона за Търговския регистър – чисто правна материя. Нормално е при второто четене на закона, водещата комисия е Комисията по икономическа политика, да разгледа тези текстове, да ги подкрепи или да не ги подкрепи и да ни предложат съответно доклад по тях.
Всички членове на Правната комисия се обединихме около това, че дебатът относно промените в Търговския регистър изисква специфични знания, специфични коментари и е недопустимо в тази част – Закона за Търговския регистър да не бъде ангажирано мнението и становището на съответните ресорни министерства, съответно агенции и така нататък, въобще на правната общност. Много са сложни тези взаимоотношения и, разбира се, не искаме да кажем нещо относно това, че колегите от Икономическата комисия не биха се справили с тази материя, но може би затова има в това Народно събрание специализирани комисии, които имат конкретен ресор и се занимават с конкретни въпроси.
Друго нещо, което изключително много ме притеснява. При представянето на законопроекта заместник-министър Ботев ни съобщи, че след приемането на тези разпоредби в Закона за туризма предстои приемане на 14 подзаконови нормативни акта по прилагането на този закон. Това е просто фрапиращо, уважаеми дами и господа народни представители! Какво всъщност правим в това Народно събрание и аз днес много говорих по тази тема? Не може да приемаме закони, които изискват 14 подзаконови нормативни акта. Най-интересното е, че в този законопроект няма указани каквито и да било срокове по изготвянето и приемането на тези подзаконови нормативни актове. Тогава какъв е смисълът от приемането на законите? Вероятно се отлага в близкото или по-скоро в далечното бъдеще влизането в сила на тези разпоредби и ние всъщност преливаме само от пусто в празно. В този смисъл ще се въздържа да подкрепя този законопроект, дори и само поради съображенията, които изложих относно това каква лоша законодателна техника е използвал вносителят при входирането в Народното събрание. Благодаря. (Ръкопляскания от ГЕРБ.)
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .