Уважаема госпожо председател, уважаеми колеги!
„СТАНОВИЩЕ
на Комисията по европейските въпроси и контрол на европейските фондове относно Законопроект за изменение и допълнение на Закона за насърчаване на заетостта, № 402-01-25, внесен от Министерски съвет на 22 май 2014 г.
На свое редовно заседание, проведено на 4 юни 2014 г., Комисията по европейските въпроси и контрол на европейските фондове разгледа законопроекта.
В заседанието на комисията участваха госпожа Росица Янкова –заместник-министър на труда и социалната политика, и госпожа Елка Милева – държавен експерт в Дирекция „Политика на пазара на труда и трудова мобилност” към Министерството на труда и социалната политика.
С настоящия законопроект се цели да бъдат отразени коментарите на Европейската комисия, направени чрез Официално уведомително писмо № С (2014) 227 от 27 януари 2014 г във връзка с неизпълне ние от страна на Република България на задълженията й по чл. 49 и 56 от Договора за функционирането на Европейския съюз и чл. 11 и 16 от Директива 2006/123/ЕО относно услугите на вътрешния пазар.
Според Европейската комисия чл. 28, ал. 4 от Закона за насърчаване на заетостта, предвиждащ задължителна регистрация на всички посреднически договори, сключени с чуждестранни работодатели и чл. 10, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за извършване на посредническа дейност по наемане на работа, предвиждащ срок на валидност на удостоверенията до 5 години, са в разрез с горепосочените европейски актове, тъй като ограничават по непропорционален начин свободата на установяване и на свободно предоставяне на услуги.
Законопроектът предвижда отмяна на чл. 28, ал. 4, както и изменение на чл. 28, ал. 1 от Закона за насърчаване на заетостта, с което се въвежда безсрочна регистрация за извършване на посредническите услуги по заетостта. От своя страна предложените изменения и допълнения в чл. 27 и 27а от Закона за насърчаване на заетостта предвиждат лица, които имат право да предоставят посреднически услуги по заетостта, съгласно законодателството на друга държава – членка на Европейския съюз, Европейското икономическо пространство или Швейцария, да не подлежат на регистрация, когато извършват тези услуги временно или еднократно в Република България.
В заключение целта на предложените промени в Закона за насърчаване на заетостта е да се отстранят констатираните от Европейската комисия несъответствия с чл. 11 и 16 от Директива 2006/123/ЕО като по този начин се създадат условия за свободно установяване и за свободно предоставяне на посреднически услуги по заетостта, намаляване на регулаторната тежест за бизнеса, намаляване на административните разходи за предоставяне на посреднически услуги и подобряване на качеството и на достъпа до предоставяните услуги и насърчителни мерки.
С оглед на гореизложеното и в резултат на проведеното гласуване, Комисията по европейските въпроси и контрол на европейските фондове единодушно предлага с 16 гласа „за” на Народното събрание да приеме на първо гласуване Законопроект за изменение и допълнение на Закона за насърчаване на заетостта, № 402-01-25, внесен от Министерски съвет на 22 май 2014 г.” Благодаря Ви.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .