Благодаря, господин Председател.
„С Регламент (ЕС) 2017/352 за първи път се създава единна нормативна рамка по отношение на достъпа до пазара на пристанищни услуги, финансирането и таксуването на пристанищната инфраструктура и пристанищните услуги. Предлага се акваториална такса да заплащат само тези собственици на територията и инфраструктурата на пристанища по чл. 107 – 109 от Закона, които са разположили в пристанищната акватория плаващи хидротехнически пристанищни съоръжения, служещи за връзка между кораба и брега, или за защита от ветрово или вълново въздействие.
С предложените промени се разширява и уточнява съдържанието на понятието „обща техническа инфраструктура на пристанището“. Въвеждат се законови определения за понятията „инфраструктура за достъп“, „инфраструктура за достъп по суша“ и „инфраструктура за достъп по море или по вътрешни водни пътища“, използвани за обозначаване на онази специфична част от общата техническа инфраструктура, която осигурява възможност за достигане до пристанището по вода или по суша и за влизане в него. Определят се кръгът от лицата, на които може да принадлежи правото на собственост върху общата техническа инфраструктура и върху инфраструктурата за достъп в различните по вид пристанища, както и лицата, отговорни за поддържането на общата техническа инфраструктура на пристанищата за обществен транспорт и в частност на инфраструктурата за достъп до пристанищата.
С Преходните и заключителните разпоредби на Законопроекта са направени промени в Закона за устройство на територията в частта за специализираните подробни устройствени планове за пристанищата и специализираните пристанищни обекти. Предвидено е използваните досега парцеларни планове за акваторията да се съчетават и с план за застрояване на прилежаща територия, а при необходимост към съществуващите досега планове да се включват и парцеларни планове за осигуряване на инфраструктурата за достъп по суша.
Предложено е пристанищата да отпаднат от първа категория строежи, тъй като е неприемливо всички пристанища, независимо от тяхното предназначение, големина, начин и обем на застрояване, ползване и други, да бъдат от една категория. За всяко отделно пристанище категорията на строежа ще се определя в зависимост от категорията на отделните обекти и съоръжения, които са изградени или ще се изграждат на съответната територия и в акваторията на пристанището.
Въз основа на дискусията и в резултат на проведеното гласуване Комисията по регионална политика, бла гоустройство и местно самоуправление с 12 гласа „за“, без „против“ и 7 гласа „въздържал се“ предлага на Народното събрание Законопроект за изменение и допълнение на Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България, № 002-01-17, внесен от Министерския съвет, да бъде приет на първо гласуване.“
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .