Уважаеми господин Председател, уважаеми колеги! Ще се изкажа по отношение на Законопроекта, внесен от Министерския съвет. Да, разбира се, че терминът „пазарен тест“ е отпаднал, но само като термин. Ако погледнете чл. 24, ал. 5, точки от 4 до 13, са всички изисквания, съществуващи към момента при пазарен тест: да се направи проучване на пазара, да се направи обосновка, да се направи мотивация защо български гражданин не може да бъде назначен на работа и се изисква да се наеме гражданин от трета страна.
Плюс това пазарният тест и до момента съществува само при процедурата за Единно разрешение за пребиваване и работа. Когато той е съществувал при синята карта и впоследствие е отпаднал, виждаме, че към момента няма такава драма и пазарът не се е напълнил с граждани от трети страни.
Освен това съществува и квотната численост, както се каза, така че заради условията, залегнали в чл. 24и, заради квотния принцип няма как българските работн ици и служители да пострадат от навлизането на чуждестранни работници от трети страни.
Този законопроект има ясна цел и тя е прецизиране на процедурите за издаване на разрешение. Това ще доведе до три резултата: да имаме Единен административен документ, Единно разрешение за пребиваване и работа, да имаме по-късни срокове и да отпаднат таксите. Заради тези неща ние смятаме да подкрепим Законопроекта.
Освен това към настоящата ситуация с COVID-а, която се използва толкова много, не мисля, че пазарът ще се напълни с чужденци от трети страни, тъй като движението на работната ръка е твърде ограничено към настоящия момент.
Последно, в заключение – само който не е бил работодател, не знае, че много по-добре се работи с български граждани, отколкото с чужденци от трети страни. Благодаря.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: