Уважаеми господин Председател, уважаеми колеги народни представители! Уважаеми господин Министър, от известно време насам се забелязват някои медийни изяви и публикации, на които въпреки че понякога се отговаря с успокоение, тяхната повтаряемост във времето като въпроси и репортажи в различни медии предизвиква известна тревожност. Отделно получавам сигнали и информация относно темата с проектите за основен ремонт и осъвременяване на железопътната мрежа, която стопанисва НКЖИ.
Има проекти на НКЖИ, които с години предприятието не може да осъществи и се бавят по една или друга причина със започването, да не говорим за определени етапи на изпълнение, а краят на периода за изпълнението им наближава. Например проектите за жп възел „София“ и първа магистрала на жп линия в частта между гара „Елин Пелин“, „Костенец“ и „Септември“. Отделно се правят нови проекти въпреки съществуващи такива, правени само преди няколко години, като за модернизацията на пета и шеста магистрална жп линии.
Уважаеми господин Желязков, във връзка с гореизложеното въпросите ми към Вас са следните:
Има ли наложени санкции от Европейската комисия относно нарушения в процедурите по ЗОП, проведени в рамките на проекти с финансиране по оперативни програми на Европейския съюз, които касаят НКЖИ като бенефициент, и на каква стойност са санкциите?
Второ, какво ниво е достигнала реализацията на проекта по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“, модернизация на железопътната линия София – Пловдив, жп участък Елин Пелин – Костенец на НКЖИ, има ли проблем в частта за изпълнение от испанското дружество „Контратас Иглесиас“, което трябва да строи 4,6 км тунели и което е в ликвидация от края на октомври 2019 г. – два месеца след подписването на Договора за изпълнение на участъка?
Има ли опасност да бъде преустановено финансирането по някоя оперативна програма, по която НКЖИ е спечелила участие с проект, и поради какви причини?
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: