Господин Министър, съгласна съм с Вас, че това е дълъг и сложен процес и наистина целта на тази наредба и искането на колегите е не да се утежни тяхната работа. Да, така беше предишната наистина. Аз лично също съм изготвяла система за качество в моето училище и зная как е, но тъй като много от изискванията ги има в останалите наредби и с приемането на Закона за предучилищното и училищното образование и държавните образователни стандарти, фактически за управлението на качеството имаше две основни области. Едната е самооценката на училището, в резултат на която трябва да се подобрява дейността, другата беше външното оценяване. То си върви добре със стандарта, който е за инспектиране. А сега въпросите, които колегите поставят, са свързани именно с това, че те трябва да извършват дейности, свързани с тази наредба.
В чл. 271 от Закона за предучилищното и училищното образование – мисля, че беше – там е посочено, че процесът на управлението на развитието на качеството включва анализирането, планирането, развитието на дейностите, оценяването и вече внасянето на подобрения. И пише, че всичко това трябва да бъде регламентирано в този стандарт.
Това, което искат колегите, е в няколко насоки. Първо, какво е „качество на образованието“? Защото много трудно се определя и за всяка една институция е по различен начин. И то се развива – знаете колко много определения сме имали във времето. След това, каква трябва да бъде политиката с целите, със задачите (председателят дава сигнал, че времето е изтекло), кои са органите за управление и техните правомощия, последователността, по която трябва да се извършва тази самооценка, оценяването на труда на преподавателите? Затова се поставят всички тези въпроси.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: