За имуноглобулини, интерферони или група продукти – изключително пренебрежимо малко даващо отражение върху този механизъм, за който говорите, и ефекта от това, което предлагате.
Предлага се създаване на надзорен съвет на Надзорния съвет на Здравната каса, може би по подобие на наблюдаващия прокурор на главния прокурор. Току-що разбрахме, че този надзор на Надзора ще бъде заменен с механизъм, наблюдаващ Механизма. Това са абсурди, уважаеми колеги!
Ние сме изненадани не от това, че през последните дни на това Народно събрание, както каза колегата, изсипвате законодателни предложения без идея какво отражение ще дадат те върху хората, които прилагат тези предложения и тези закони. Ние се изненадваме от това, че този път за първи път предложихте по същество предложение в закон, в който трябва да е промяната – в Закона за здравното осигуряване. Хубаво е, че не го направихте през Преходните разпоредби на Закона за гражданското въздухоплаване или за посадъчния материал, каквито случаи има. Обаче той противоречи на духа и на философията на Закона за здравното осигуряване. Там е записано, че Здравната каса е обществен орган, независим, управляван от Надзорен съвет.
Друга е темата защо, когато имаше контролен съвет и Управителен съвет на Здравната каса, Вие направихте така, че да ги обедините в Надзорния съвет. А сега предлагате надзор на този Надзор, защото нямало кой да ги контролира! И какво ще контролира министърът на здравеопазването, който е впрочем против тези промени и това беше ясно казано?!
В момента в Надзорния съвет на Касата, уважаеми колеги, има двама заместник-министри на здравеопазването, единият от които е председател на Надзора, има представител на Министерството на финансите, там по Закон е шефът на НАП, така че държавата има сериозни представители. Какви внезапни проверки ще прави министърът на здравеопазването? Може би заместник-министърът, който не е в Надзора, ще проверява внезапно другите двама заместник-министри, които са в Надзора? Това е абсурд! Това е несъстоятелно.
Да не говоря за това, че председателят на Сметната палата сам се яви в Здравната комисия и каза, че е против предлаганата промяна те също да участват в този надзорен орган, защото и в момента екс леге е записано, че там се осъществява контрол, а в Закона за Сметната палата пише, че се отчита само пред Народното събрание и Народното събрание възлага евентуално проверки, за които смята, че са от обществен интерес.
Неслучайно Механизмът за устойчивост е наречен механизъм. Той може да бъде гъвкав, той може да бъде прилаган. Факт е, че той направи така, че фармабизнесът върна в Здравната каса от отстъпки 280 млн. лв. Но той е механизъм и трябва да бъде гъвкав, той не е лост. За това трябва да бъде използван този механизъм, а не да бъдат предлагани органи, които извършват и дублират функции, които екс леге са възложени на други органи. Ние сме възложили и на Агенцията за държавна финансова инспекция, и на Сметната палата. Те нямат място в някакъв орган, който се създава със заповед на министъра.
В този смисъл ние мислим, че трябва да бъде спряна тази безсмислица. Трябва да спре законодателната вакханалия в здравеопазването. Юридическите факултети започват да изучават вече безумията, които са създадени в законодателния орган на България. Това е срам не просто за представителите на този формат на Народното събрание, а за всички комисии, независимо кой предлага безумията. Благодаря Ви за вниманието. (Ръкопляскания от „БСП за България“ и ДПС.)
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .