Благодаря, уважаеми господин Председател.
Уважаеми колеги народни представители!
„Доклад относно Законопроект за изменение и допълнение на Закона за чистотата на атмосферния въздух, № 154-01-8, внесен от народния представител Станислав Иванов и група народни представители на 1 февруари 2021 г., приет на първо гласуване на 10 февруари 2021 г.
„Закон за изменение и допълнение на Закона за чистотата на атмосферния въздух“.“
Комисията подкрепя текста на вносителя за наименованието на Закона.
По § 1 има предложение на народния представител Ивелина Василева и група народни представители.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 1:
„§ 1. В чл. 19 се правят следните допълнения:
1. Създават се ал. 5 и 6:
„(5) Кметовете на общини могат да възложат изпълнението на дейностите по ал. 3 на оправомощени от тях длъжностни лица.
(6) При осъществяването на контрол по ал. 3, включително относно спазване на мерките, забраните и ограниченията, приети и/или наложени съгласно чл. 28а, кметовете на общини или оправомощени от тях длъжностни лица могат да използват автоматизирани технически средства или системи и/или други технически средства за контрол, и имат право на достъп до данни от съответните регистри, водени от Министерството на вътрешните работи и Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“.“
По § 2 има предложение на народния представител Ивелина Василева и група народни представители.
Комисията подкрепя по принцип предложението.
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 2:
„§ 2. В чл. 28а се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1:
а) в т. 1 след думите „да създават“ се добавя „и въвеждат“;
б) в т. 3 думите „моторни средства“ се заменят с „моторни прево зни средства и/или на определени екологични групи моторни превозни средства на територията на съответната община и/или в създадени и въведени зони с ниски емисии на вредни вещества“.
2. В ал. 2 след думата „забрани“ се добавя „такси“.
3. Алинея 3 се изменя така:
„(3) Мерките по ал. 1 могат да бъдат включени в програмите по чл. 27, ал. 1, в оперативните планове по чл. 30 и/или в наредба на общинския съвет при спазване на разпоредбите на този закон и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане.“
4. Създават се ал. 4 и 5:
„(4) С Наредбата по ал. 3 общинските съвети определят условията и реда за прилагане на мерките по ал. 1, както и за:
1. създаване на зони с ниски емисии на вредни вещества, обхват, граници, времева рамка и условия за въвеждане;
2. навлизане и движение на моторни превозни средства в зоните с ниски емисии на вредни вещества;
3. ограничаване употребата на определени видове горива или уреди за отопление, включително в границите на създадени и въведени зони с ниски емисии на вредни вещества;
4. осъществяване на контрол относно спазване на приети и/или наложени мерки, забрани и ограничения, включително чрез използване на автоматизирани технически средства или системи, и за налагане на глоби и имуществени санкции при установяване на нарушения.“
(5) Мерките по ал. 1, т. 3 не се прилагат за моторни превозни средства със специален режим на движение и за моторни превозни средства, предназначени за извършване на обществен превоз на пътници.“
Комисията подкрепя по принцип текста на вносителя и предлага следната редакция на § 3:
„§ 3. В чл. 41а се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се нова ал. 2:
„(2) Лице, което нарушава мерките, забраните и ограниченията, приети и/или наложени съгласно чл. 28а, се наказва с глоба в размер от 50 до 500 лв., съответно с имуществена санкция в размер от 200 до 1000 лв.“
2. Досегашната ал. 2 става ал. 3.“
Предложение на народния представител Красимир Богданов.
Комисията подкрепя по принцип предложението.
Комисия та предлага да се създаде наименование „Заключителни разпоредби“ с § 4 и 5:
„Заключителни разпоредби
„§ 4. В Закона за управление на отпадъците (обн., ДВ, бр. …) в § 3 от допълнителните разпоредби се създава ал. 3:
„(3) Ежегодно, в срок до 31 май изпълнителният директор на Националния статистически институт събира и предоставя на министъра на околната среда и водите данните за образуваните количества хранителни отпадъци, които се докладват по електронен път във формата, определен с решение на Европейската комисия.“
§ 5. Законът влиза в сила от 1 януари 2022 г., с изключение на § 4, който влиза в сила от деня на обнародването му в „Държавен вестник“.“ Благодаря.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .