Госпожо Председател, следващото предложение е на народните представители Атанас Славов, Иван Велов и Надежда Йорданова.
Комисията подкрепя предложението.
Предложение на народния представител Мая Манолова и група народни представители.
Комисията подкрепя предложението относно отмяната на ал. 2 и не го подкрепя в останалата му част и затова ще го прочета:
„В чл. 10 от приложението към правилника се правят следните изменения и допълнения:
1. Алинея 1 се изменя така:
„(1) Всяка парламентарна група и парламентарна комисия имат право да ползват по едно моторно превозно средство на Народното събрание.“
2. Алинеи 2, 3 и 5 се отменят.“
Предложение на народните представители Николай Хаджигенов, Мария Капон, Арман Бабикян и Валентина Василева-Филаделфевс:
„Промени в Приложение към правилника – финансови правила по бюджет и финанси
Текстът на чл. 11 да отпадне и да се замени със следния текст:
„(1) Народното събрание поема допълнителни разходи на народните представители, в размер на две трети от основното месечно възнаграждение на народни представители по чл. 5. Същите представляват бюджет за допълнителни разходи на всеки народен представител. Тези средства не се плащат на самите народни представители, нито на парламентарните групи.
(2) Народните представители, самостоятелно или в обединение между няколко народни представители, могат да избират свой собствен персонал, в рамките на сумата по ал. 1, между различни видове сътрудници, както следва:
2.1. акредитирани сътрудници, работещи в Народното събрание, чието административно обслужване се осъществява пряко от администрацията на Народното събрание, съобразно условията за назначаване на временен персонал. Народните представители могат да назначат най-много двама акредитирани парламентарни сътрудници (при създаване на обединение между народни представители – до четирима). Най-малко една четвърт от общия бюджет по ал. 1 трябва да се използва за наемането на акредитирани парламентарни сътрудници.
2.2. Народните представители могат да назначават и „регионални“ сътрудници, установени в техните изборни региони.
2.3. Народните представители могат да предлагат, съгласно 2.1, платени стажове за „стажант-сътрудници“. Народният представител, който предлага стажа, ще може да определя конкретните задачи, които трябва да бъдат изпълнени по време на стажа.
2.4. Административното обслужване по т. 2.2 и т. 2.3 се осигурява от квалифицирана счетоводна кантора, регистрирана с предмет на дейност счетоводни услуги, за да се гарантира, че изискванията, свързани с данъчното облагане и социалната сигурност, са надлежно изпълнени. Най-много 75% от общия бюджет по ал. 1 може да бъде използван за регионални парламентарни сътрудници и стажант-сътрудници. Стажант-сътрудници се назначават за срок до 6 месеца, в зависимост от конкретната задача.
2.5. От сътрудниците се изисква да нямат външни дейности, които могат да породят конфликт на интереси и подписват съответните декларации.
2.6. Народните представители не могат да наемат роднини по възходяща, низходяща и съребрена линия.
(4) Освен за наемане на акредитирани, регионални и стажант-сътрудници, до една втора от общия наличен бюджет по ал. 1 може да се използва за заплащане на услуги от доставчици, избрани от народните представители, като например за поръчка на експертно проучване, консултации, наем на помещения и други дейности, свързани с работата на народните представители в Народното събрание и изборните им райони. Разплащането се осъществява от декларираната от народния представител счетоводна кантора.
(5) Имената на всички видове сътрудници, наименованието на платежния посредник, както и всички фирмени наименования на всички сътрудници се публикуват на страницата на Народното събрание, за времетраенето на техните договори, както и на раздела за всеки от народните представители.
(6) Всички плащания се правят по банков път. Народният представител получава от счетоводната кантора отчет за извършените разходи, които декларира пред Народното събрание и се оповестяват в страницата.“
Комисията не подкрепя предложението.
Предложение на народните представители Атанас Славов, Иван Велов и Надежда Йорданова.
Комисията подкрепя предложението.
Комисията предлага да се създаде § 27:
„§ 27. В Приложението към правилника се правят следните изменения:
1. В чл. 7 ал. 2 се изменя така:
„(2) При реализиране на допълнителни задачи, възложени с решение на Народното събрание, народните представители могат да получават допълнителни възнаграждения в размер до 25 на сто от основното месечно възнаграждение по чл. 5.“
2. В чл. 10 ал. 2 се отменя.
3. В чл. 11 изречение пето се изменя така: „Народните представители, организирани в парламентарни групи, и народните представители, нечленуващи в парламентарна група, обявяват на всеки три месеца на страницата на Народното събрание в интернет информация за изразходваните средства, като се посочват и получателите на средствата (собствено и фамилно име или наименование).“, а изречение шесто се заличава.“
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .