Уважаема госпожо Председател, уважаеми колеги! Господин Министър, опасенията, които искаме да споделим с Вас, са относно незададения конкретен критерий в концесионния договор, като пример давам определен брой пътници. Защо това би било проблем? Ако концесионерът в така подписания договор сам прецени и увеличи таксата за обслужване на пътниците, това би означавало, че и с половината човекопоток може да реализира основния приход в бюджета си, а това са приходите от летищните такси.
Затова конкретно искам да попитам: как е защитен интересът на държавата в договора – Вие сте запознат с него, и има ли механизъм, по който Вие да регулирате тази цена? Говоря за обслужването на пътникопотока.
Един подвъпрос, ако мога да задам: ако през срока на концесионния договор, който е 35 години, държавата започне изграждането на второ летище или го възложи на друг концесионер, дължим ли неустойки към сегашния концесионер на летище София? Благодаря.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: