Уважаема госпожо Председател, уважаеми дами и господа народни представители! Уважаеми господин Министър, както споменахте в предходното изказване, плавателните канали едно и две осигуряват достъп на корабите от Черно море до почти всички пристанищни терминали в района на пристанище „Варна“.
По протежето на канал едно и канал две са разположени пристанищните терминали, публична държавна собственост, а именно „Варна – изток“, „Варна – запад“, „Леспорт“, „Петрол“ и „Фериботен комплекс Варна“.
Пристанищните терминали частна собственост, като ПЧМВ Одесос – Варна, пристанищен терминал „Базови масла“ и ТЕЦ „Езерово“, и редица терминали със специално предназначение като „Булпорт Логистика“, „Болярд“, КРЗ „Одесос“, СТФ „Делфин“, „Терем“, „Флотски Арсенал – Варна“.
Най-големият терминал е „Варна – запад“, който е разположен на западния бряг на Белославското езеро. Той е с най-голям товарооборот от всички терминали на нашите черноморски пристанища. Там е съсредоточена индустрията на град Варна.
Пристанище „Варна“ се разраства непрекъснато. Вече има одобрени проекти за разширяване на съществуващите и изграждане на нови терминали. Става въпрос за Пристанищен терминал за горива – Варна, Пристанищен терминал логистичен център – Варна, терминал „Езерово“, Пристанищен терминал за насипни и наливни неопасни товари. В процес на разработване е и проект на генерален план на пристанището за обществен транспорт – Варна.
За развитието на пристанищните терминали в района на пристанище Варна, което да съответства на съвременните тенденции за увеличаване на големината на корабите, съществуващите ограничения са основно от недостъпна дълбочина за канал 1 и канал 2. Съществуващите проектни дълбочини са недостатъчни...
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: