Уважаема госпожо Председател, уважаеми госпожи и господа народни представители! Уважаеми господин Кожухаров, факт е, че тук трябваше днес да седи и министърът на туризма.
Факт е, че туризмът е един от секторите, които най-силно бяха засегнати от ковид кризата, и един от секторите, които има най голяма нужда от подкрепа.
Факт е, че служебното правителство в първоначалния вариант на актуализацията на държавния бюджет не беше предвидило за туризма нито един лев под никаква форма за подкрепа на този бранш. Не само това, този бранш не беше подкрепен и няма нито един лев, предвиден за подкрепа в сектора и в Националния план за възстановяване и устойчивост.
И тук се обръщам обаче към Вас: в последните години информиран ли сте как се харчат средствата за реклама, понеже Вие предлагате и сте го отразили във Вашето предложение – 4,5 милиона допълнително за реклама в българския туризъм? Разбира се, няма спор по темата – колкото повече се рекламира, толкова по-добре се продава един продукт, така че всеки лев за реклама, още повече в българския туризъм, е добре дошъл.
Но имате ли информация какви средства са изхарчени от тези 18 милиона до момента, изхарчени ли са тези средства? Вие можете ли да дадете пример за реклама, която е била направена за българския туризъм, за български туристически продукт в някоя от западноевропейските страни – традиционни пазари на българския туристически продукт? Това е изключително важно, защото по мнение на редица специалисти, на редица експерти, на редица хора от бранша, в последните години ефективността на рекламата, на парите за реклама за български туризъм, е изключително ниска и даже мога да кажа, че редица страни, пак казвам, традиционни пазари на български туристически продукт, изобщо ги няма в този пакет реклама.
Затова е хубаво, ако имате тази информация, да ни я дадете, за да мотивирате още по-добре Вашето предложение. Благодаря Ви.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: