Уважаеми колеги! Уважаеми господин Министър, моят въпрос е свързан с конкретен участък от републиканската пътна мрежа около град Велико Търново, и по-точно участък от пътя на южния вход на град Велико Търново, през който преминава основно трафикът от София и Русе към Прохода на републиката и прохода Шипка. Този участък от пътя е известен като така наречените Присовски завои – за всички, които живеят във Велико Търново, и тези, които преминават от Северна към Южна България по този участък – много опасен участък наистина, това е един участък от пътя, който е с много силна концентрация на пътнотранспортни произшествия. Само за периода от 2010 до 2020 г. там са станали около 300 пътнотранспортни произшествия.
Този участък е наистина една голяма язва за всички, които живеят във Велико Търново, и за всички тези, които преминават основния трафик София – Русе към Южна България. Поради тази причина през последните години се натрупаха доста обещания за това, че този участък ще бъде ремонтиран и ще бъдат предприети действия за изправянето на тези завои. Това е един участък около 2 км, който се характеризира с много обратни криви с малък радиус, което от своя страна е предпоставка за всички пътнотранспортни произшествия.
В тази връзка, преди около година в Агенция „Пътна инфраструктура“ е постъпило задание за изработване на разширен идеен проект за изработване на подробни геоложки проучвания и за изработването на ПУП, но до ден днешен нямаме информация за това какво се случва с това внесено задание.
Моят въпрос към Вас е следният: има ли одобрен от Агенция „Пътна инфраструктура“ изработен разширен идеен проект с извършване на пълни геоложки проучвания и ПУП за изграждане на ново трасе на път I-5 Русе – Велико Търново – Габрово в участък от км 105+430 до км 107+900? Един подвъпрос към този въпрос: има ли осигурена процедура в инвестиционната програма на АПИ за изграждането на това мостово съоръжение и има ли осигурени средства за това? Благодаря.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: