Благодаря, господин Председател.
Уважаеми колеги, целта на направените предложения в тези параграфи е да се намали прекомерната административна тежест върху дребните търговци на горива, вменена им с въпросните текстове на Закона за добавена стойност, която ескалира, разбира се, с увеличаването на цените и с инфлацията като цяло.
Държа и е важно в този момент да се отбележи, че всички големи търговци на горива и данъчните складове към момента са изключени от приложното поле на тази законова норма и също така в този момент трябва да се отбележи, че след приемането през 2016 г. на сега действащите текстове, срещу България е открита наказателна процедура, както и че в резултат на това достъпът на дистрибуцията на горива се е ограничил силно за свободния пазар, което само по себе си може би е довело и до частично увеличаване на цените на горива и състоянието днес. Част от днешните проблеми са именно такива – заради намалява не на конкуренцията се повишават и цените.
При сегашната нормативна уредба – сега действащата нормативна уредба, на задължените лица им се налага, образно казано, да вземат решения дали да изпълнят доставките на горива до съответното предприятие, детска градина или социален дом – без значение, или да ги доставят след 7 дни, когато им е изтекъл срокът и когато вече могат да го направят.
Предложението на Министерството на финансите за намаляване на 3 дни на този срок е крачка в правилната посока и може би и без този срок администрацията ще може да се справя ефективно с контрола, като по този начин няма да създаваме и неволни нарушители.
По отношение на размера на дължимото обезпечение. Текстът, който сме предложили, далеч не е най-справедливият, за да бъде гарантирано реалното задължение по този закон, но е достатъчно предпазлив, за да може да бъде обследвано подробно подобно намаление, и то само за изрядните търговци на горива, доказали се като такива в продължение на поне три години. Дори при предложения размер на обезпечение 10%, при обезпечаването отново ще е в няколко пъти – може би десетки пъти, над необходимото по данни на НАП. С конкретното намаление на обезпечението обаче ще се компенсират основно инфлационните процеси от цената на горивата, които за последната една година са доста сериозни – знаем всички.
Целта ни е да се оцени ефектът и ако той съответства на очакванията, следващата фискална година да предложим нова по ниска ставка или да прецизираме още веднъж текстовете за справедливо обезпечаване на реалните задължения.
Това, че Министерството на финансите подкрепиха и прецизираха текста в Комисията, ме кара да мисля, че посоката е правилна и ще постигнем желания ефект.
Уважаеми колеги, предлагам Ви да приемем промените, с които ще облекчим, макар и малко, административната тежест, наложена на бранша. По този начин ще дадем шанс на пазара да излязат нови фирми, нови търговци и да увеличим конкуренцията, като по този начин ще създадем допълнителни условия за подобряване на конкурентната среда, което пък, от своя страна, силно се надявам да помогне и за дори минимално намаление на цената на горивата. Благодаря Ви. (Ръкопляскания от „Продължаваме Промяната“.)
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .