Господин Председател, госпожи и господа народни представители! Аз също подкрепям двата законопроекта. Мисля, че Комисията свърши наистина много добра работа и това ще съумее както да валидираме компетентностите на българските ученици и да им дадем по-голяма възможност да кандидатстват във висши учебни заведения и да реализират собствените си стремежи, така и да помогнем чисто социално на българските семейства, които биха изпитвали затруднения в тези трудни времена.
По отношение § 8, който сега ще стане всъщност § 9, първоначалният план на Законопроекта липсваше по отношение на стратегията, която е в училището, заложено патриотично образование. Именно затова ние от ВЪЗРАЖДАНЕ го предложихме между първо и второ четене. Аз имах разговор с господин Симеонов по темата, че е недопустимо да имаме, както беше заложено, интеркултурно образование, а беше пропуснато патриотичното образование. В този ред на мисли той откликна на моето обръщение към него и също предложи свое изменение, което всъщност представляваше интеркултурно образование, патриотично възпитание и формиране на национално самосъзнание. Това беше предложението на господин Симеонов – в разразилия се дебат стана ясно, че патриотичното образование трябва да бъде преди интеркултурното, което беше потвърдено освен от господин Симеонов и от господин Денков, който така дори се обърна към мен и ме ангажира да се обърна към групата на ВЪЗРАЖДАНЕ и да кажа – ето, България е преди света по темата за образованието и възпитанието.
В крайна сметка ние достигнахме до общо решение да се създаде т. 2, която да е именно за националното самочувствие, патриотичния дух и родолюбието, което отговоря и на нашето желание за промяна. А самото интеркултурно образование, както каза господин Вълчев, остава в т. 4.
Така че подкрепяме двата законопроекта и ще гласуваме за. Благодаря.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: