Благодаря.
Уважаема госпожо Председател, уважаеми дами и господа народни представители! Уважаеми господин Първанов, във връзка с отправения от Вас въпрос относно продажбата от билетните каси в Централна гара – София, на запазени места за вагон, който на 10 март тази година не е бил включен в състава на бърз влак № 2615 по маршрута София – Варна, предоставям на Вашето внимание следната информация:
При извършената проверка се установи причината за некоректното издаване на общо 38 запазени места за вагон № 21, който в този ден не е трябвало да бъде включен във влаковата композиция. Обичайно по план допълнителен вагон се включва в състава на бърз влак № 2615 само в деня от седмицата, за който статистиката сочи повишен пътникопоток в посока от столицата към гарите по левия маршрут, и то обикновено в петък, както и в началото и в края на периоди от празнични и почивни дни.
На 10 март тази година, неделя, планът за композиране на влаковете не е предвиждал подобно увеличение на влака с допълнителен вагон № 21, обстоятелство, което не е било отчетено от администратора, отговорен за активиране на вагони, за продажба на запазени места в системата за билетоиздаване. Вследствие на този пропуск е била възможна продажбата на запазени места, довела до създадената ситуация. Непосредствено след установяване на допуснатата нередност БДЖ – Пътнически превози, са се самосезирали и е разпоредено преустановяване на продажбите. Влакът е заминал от гара София с пътници, притежаващи резервации за запазените места в липсващ вагон. В този случай единствено възможно решение би било тяхното пренасочване или пренастаняване от страна на превозния персонал в други вагони, за което ни пишете в зададения въпрос, и компромисното пътуване като правостоящи на някои пътници за по-кратки разстояния по маршрута на влака.
Поради създадената ситуация БДЖ – Пътнически превози, ще възстанови постъпилите като приход суми от издадените 38 броя резервации за запазени места на стойност от по 50 стотинки за всяко от тях заедно със стойността на издадените билети за пътуване от всеки пътник, притежаващ запазено място за вагон № 21 за бърз влак № 2615 на 10 март тази година в случай че има отправен писмен сигнал.
Поради липсата на данни за самоличността на пътниците, основание за възстановяването на заплатената цена на билета и запазеното място би било предоставянето на оригиналните превозни документи – оригиналния билет издаден от билетните каси, на самата каса.
Предприетите мерки за недопускане в бъдеще на подобни нередности. БДЖ „Пътнически превози“ е стартирала административна проверка по извършване на тези действия на служителя, който не е отчел обстоятелството, че на горецитираната дата в състава на влака няма да пътува вагон № 21. Ръководството на дружеството планира допълнително обучение и специални инструктажи на всички служители, ангажирани с функционалността на системата за билетоиздаване и резервации на запазени места. Благодаря.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .