Уважаеми колеги, уважаема госпожо Председател, уважаеми членове на ЦИК, уважаемо ръководство на „Информационно обслужване“! Както стана ясно, беше предизвикано това извънредно заседание след наистина безпрецедентното обръщение на председателя на Конституционния съд по неприключилото дело № 33 по описа за 2024 г. на Съда. Ако имахме съмнения и тук, включително в тази зала, вече съм убеден, че всички сме с огромно недоверие към възможността на българската държава, на българските институции да организират, проведат и отчетат избори по един демократичен, честен, прозрачен – дебело подчертавам, начин. И тук можем да говорим само и единствено за разпад на държавността.
Недопустимо е с лека ръка да подминаваме 780 гласа, както стана въпрос, не само защото има Решение на Конституционния съд от 2009 г. по конституционно дело № 5, което казва: „Всеки избирател има равни права при отчитане на гласа му за резултатите от изборите“ – същото се отнася и за всеки избираем. Недопустимо е с оглед конституционното изискване за равенство в избирателното право условията за избор на един кандидат да бъдат различни от условията за избор на друг кандидат. Как кореспондира с това решение игнорирането на тези 780 гласа? Защо се настоява „Информационно обслужване“ да преизчислява националната квота на база частично броене, с ясното съзнание, че така се стига до изкривяване на резултата?
Не на последно място, след като има становище на назначените експерти криминолози, което съдържа данни за съставомерни по смисъла на Наказателния кодекс действия, защо – макар ние да сме се обърнали към Конституционния съд, на база неговите правомощия по чл. 149, ал. 1 т. 33, не е сезирана веднага прокуратурата, която по смисъл на чл. 127 от същата тази Конституция следи и спазва законността само и единствено тя.
Тук продължават и въпросите към Конституционния съд – защо не са уведомени компетентните органи; защо е тази липса на прозрачност; защо делото беше при закрити врата? Тук сега чухме нещо недопустимо. Заявено е на експертите, че те не трябва да дават обяснения и да не публикуват таблиците, с което се компрометира цялото искане на обществото за прозрачност. Как възстановяваме доверието в изборния процес?
Затова аз имам следния въпрос към представителите на институциите, които днес са поканени на изслушване. Високоуважаемите експерти, които направиха тези експертизи и просто занулиха гласовете на 780 български граждани в тези секции, по какъв критерий са избрани? Някой знае ли защо точно те са избрани и на какво основание, как е комуникирано с Вас, че те просто подават нула – 780 бюлетини, които са видими? Някой прояви ли инициатива? Ако трябва, това са длъжностни лица – членовете на СИК, по смисъла на закона, да направят протокол на база на видеото, което все още е налично, и да съставят протокол, след като няма повече протоколи и кметовете казват: „Какво повече искате от нас? Ние сме ги дали на Конституционния съд.“
Затова питането ми към представителите на институциите е следното: наясно ли сте, осведомени ли сте по какъв критерий е направен изборът от Конституционния съд на точно тези експерти и на какво основание тези експерти зануляват 780 гласа, които в момента колегите търсят тук в залата? Благодаря Ви.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .