Уважаеми господин Министър, с тревога наблюдавам лошото състояние на жп прелеза в междугарието Разград – Самуил по 9 главна жп линия, пресичащ автомобилен път III-205 на републиканската пътна мрежа.
Прелезът, през който денонощно преминават около 2000 моторни превозни средства, много от които са чужденци, има изключително лош вид и прави грозно впечатление на пътуващите. Води се първа категория, съоръжен е с ръчни бариери и прелезопазач на денонощен режим на работа. Механизмите на двете ръчни бариери са стари и силно амортизирани. В последните над 30 години механизмът, както и механизмите на ръчните бариери не са подменяни. Много често бариерните греди се чупят, тъй като са амортизирани. Всеки подобен инцидент, освен с материални щети и неудобства – счупени бариери, намаляване на скоростта или блокиране на движението, както и закъснения в графика за движение на влаковете, носи риск за живота и здравето на пътуващите и създава големи затруднения на всички участници в движението.
Във връзка с това моля за отговор: считате ли, че във века на съвременните свръхмодерни технологии и изкуствения интелект е естествено все още да има жп прелези в страната ни, които да се охраняват с ръчни бариери и прелезопазач на денонощен режим на работа, което е сериозна предпоставка за пътни инциденти? Предвиждате ли и в какъв срок автоматизирането на жп прелеза в междугарието Разград – Самуил по 9 жп линия, пресичащ автомобилен път Ш-205 на републиканската пътна мрежа? Благодаря Ви.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: