Благодаря Ви, госпожо Председател.
„ДОКЛАД
относно Законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-454-01-28, внесен от Георги Георгиев и група народни представители на 12 декември 2024 г.; Законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-454-01-46, внесен от Божидар Божанов и група народни представители на 13 декември 2024 г.; Законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-402-01-25, внесен от Министерския съвет на 17 декември 2024 г.; Законопроект за допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-454-01-49, внесен от Костадин Костадинов, Цончо Ганев и Ангел Славчев на 19 декември 2024 г.; Законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-454-01-55, внесен от Явор Божанков и група народни представители на 20 декември 2024 г., и Законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-502-01-11, внесен от Министерския съвет на 8 април 2025 г.
На заседание на Комисията по транспорт и съобщения, проведено на 9 април 2025 г., бяха обсъдени Законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-454-01-28, внесен от Георги Георгиев и група народни представители на 12 декември 2024 г.; Законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-454-01-46, внесен от Божидар Божанов и група народни представители на 13 декември 2024 г.; Законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-402-01-25, внесен от Министерския съвет на 17 декември 2024 г.; Законопроект за допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-454-01-49, внесен от Костадин Костадинов, Цончо Ганев и Ангел Славчев на 19 декември 2024 г.; Законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-454-01-55, внесен от Явор Божанков и група народни представители на 20 декември 2024 г., и Законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-502-01-11, внесен от Министерския съвет на 8 април 2025 г.
На заседанието присъстваха: господин Гроздан Караджов – заместник министър-председател и министър на транспорта и съобщенията, господин Димитър Недялков – заместник-министър на транспорта и съобщенията, госпожа Спаска Кинчева – заместник-министър на правосъдието, господин Тони Димитров – заместник-министър на вътрешните работи, госпожа Малина Крумова – председател на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“, господин Слав Монов – изпълнителен директор на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, представители на Министерството на правосъдието и Министерството на вътрешните работи, както и представители на неправителствените организации в областта на автомобилния транспорт.
От името на вносителите Законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-454-01-28, внесен от Георги Георгиев и група народни представители на 12 декември 2024 г., бе представен пред членовете на Комисията от народния представител Андрей Рунчев, който заяви, че с предлаганите изменения и допълнения се предвижда предоставянето на допълнителни правомощия за осъществяване на контрол върху правилата за движение по пътищата в рамките на населените места на органите на местното самоуправление и местната администрация.
С предлагания законопроект се дават и допълнителни правомощия на определените от министъра на вътрешните работи служби при изпълнение на функциите си да имат право да спират пътните превозни средства, да проверяват документите за самоличност и свидетелството за управление както на водача, така и на пътниците. Освен това се дава и правомощие да имат правото при извършване на контрола да връчват на водача и на пътниците невръчени електронни фишове за нарушения по Закона за движението по пътищата или на Кодекса за застраховането, издадени от автоматизирани технически средства и системи на Министерството на вътрешните работи.
Друго изменение в Закона се отнася до службите за контрол, определени от кметовете на общините да могат да изграждат, управляват и развиват автоматизирани технически средства или системи, заснемащи или записващи датата, точния час на нарушението и регистрационния номер на моторното превозно средство, с което е извършено нарушение по ЗДвП. Също така се предвижда при изпълнение на функциите си по ЗДвП, определените от кметовете на общини служби за контрол да могат да използват технически средства и системи, заснемащи и записващи датата, мястото, точния час и вида на нарушението, и регистрационния номер на моторното превозно средство, с което е извършено нарушението, както и да могат да преместват или да нареждат да бъде преместено паркирано в нарушение пътно превозно средство на отговорно пазене на предварително публично оповестено място без знанието на неговия собственик или на упълномощения от него водач. В тази връзка се дава правомощие общинските служби за контрол да имат право на безплатно предоставяне на данни от националния регистър на Министерството на вътрешните работи за регистрираните превозни средства за установяване на собствеността, ползването, вида и категорията на пътните превозни средства.
Разширяват се и правомощията на длъжностни лица от съответната община, определени от кмета на общината, при извършването на административни услуги на гражданите да могат да връчват електронни фишове за наложени наказания по ЗДвП, издадени от Министерството на вътрешните работи. За тази цел е предвидено на тези служители да се дава право на достъп до информационната система на Министерството на вътрешните работи, в която са отразени невръчени електронни фишове на Министерството на вътрешните работи.
Със Законопроекта е предвидена и промяна на разпоредбата, свързана с Фонда за безопасност на движението, управляван от министъра на вътрешните работи. Предвижда се във Фонда за безопасност на движението да постъпват средствата, освен от глоби и нарушения, установени с автоматизирани технически средства и системи на Министерството на вътрешните работи, и от общините, с изключение на средствата и глобите за нарушения по Кодекса за застраховането. Също така в Законопроекта е залегнало седемдесет процента от постъпилите средства от глоби и нарушения, установени с автоматизирани технически средства и системи, собственост на общините, да се предоставят по бюджета на съответната община, чиято собственост са техническите средства или системи.
С друга промяна на Закона се предвижда при обявено бедствено положение специализираните структури на общините или доброволните формирования да могат да ползват специален режим на движение с моторни превозни средства, предназначени за предотвратяване или овладяване на бедствия, пожари и извънредни ситуации и отстраняване на последиците от тях.
От името на вносителите Законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-454-01-46, внесен от Божидар Божанов и група народни представители на 13 декември 2024 г., бе представен от народния представител Божидар Божанов, който заяви, че с него се предвиждат промени, насочени към намаляване на административната тежест, повишаване на връчването и контрола, улесняване на гражданите чрез елиминиране на всички стикери от предното стъкло на автомобила и заменянето им с автоматизирани справки в централизирани регистри, възможността за плащане на глоби онлайн, без преди това да се налага те да бъдат връчени присъствено, както и намаляване на рецидивистите на пътя, като се въвежда задължение за контролните органи да спират на пътя и да връчват невръчени електронни фишове и наказателни постановления на водачи, които имат повече от пет невръчени такива.
Законопроектът въвежда и задължение за публикуване на данни за извършените нарушения, съответно за съставените актове, фишове, електронни фишове и наказателни постановления. Въвежда се и право на служебен електронен достъп на държавни органи и други лица, обработващи ги по закон, до данните за административните нарушения на водачите.
В мотивите към Законопроекта е посочено, че се правят и редица допълнителни промени, облекчаващи гражданите и бизнеса и поправящи пропуски в Закона, като:
- необходимост от унифициране на реда за преглед за техническа изправност, включително с оглед на наличието на данни в централизиран регистър в Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“;
- доказването на образователна степен следва да се извършва чрез служебна справка, както и чрез признаване на документ за завършено образование от по-висока степен от изискуемата – в момента на практиката има случаи на отказ за издаване на свидетелство за управление на МПС при представяне на диплома за висше образование.
Предлага се също така задължение за изпращане на известие чрез имейл или есемес за изтичащи годишен технически преглед, гражданска отговорност и свидетелство за управление на моторно превозно средство.
Създава се и възможност за едновременно плащане и отчитане на плащането на множество глоби от страна на юридически лица, които имат голям брой автомобили и използват системи за тяхното управление.
От вносителите на Законопроекта бе отбелязано, че се предлагат разпоредби, според които уведомленията за издаден фиш се предвижда да се изпращат незабавно.
Предвижда се и обмен на данни за телефон и имейл между различни органи – МВР, МЕУ, НАП и АПИ, с оглед по-пълна информация за контакт.
Предвижда се и промяна на компетентните съдилища – вместо по местонарушение, какъвто е общият ред по ЗАНН, да бъде по настоящ адрес на нарушителя, което според вносителите значително ще облекчи обжалването. Наказващите органи имат свои представители навсякъде и могат чрез вътрешни процедури да осигурят процесуалното си представителство, докато на нарушителите и техните процесуални пр едставители се налага да пътуват.
Със Законопроекта се предвижда възможност за изцяло електронно заявяване на регистрация на МПС, включително заплащане на продуктовата такса – наричана разговорно екотакса. Също така се предвижда и методика за оценка на риска във връзка с кражби на автомобили, като автомобилът да е нужно да бъде представен само в случай на висок риск.
Законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-402-01-25, внесен от Министерския съвет на 17 декември 2024 г., бе представен от господин Тони Димитров. С него се регламентират подробно стойностите на максимално разрешената скорост за движение в населено място, извън населено място, автомагистрала и скоростен път за различните категории, към които спадат управляваните от водачите моторни превозни средства.
Въвеждат се нормативни изисквания и регламентация на нарушение на средна скорост, като за място на нарушението при установяване на превишаване на средната скорост се счита участъкът от пътя, за който е установено нарушението. Предвиждат се нарушения за средна скорост да могат да бъдат установявани от органите на МВР чрез технически средства на електронната система на Агенция „Пътна инфраструктура“, като обменът на информацията ще се осъществява по реда на инструкцията. Контрол на средната скорост ще се осъществява, като се съобразяват ограниченията на скоростта за съответните участъци, в които ще се осъществява контрол – ще се избират отсечки с еднакво ограничение, за които са налице данни за често настъпване на пътнотранспортни произшествия, в които водачите са склонни да извършват нарушения на ограничението на скоростта. Контролът на средната скорост позволява осъществяването на контрол в по-дълги участъци за разлика от осъществявания контрол в определени точки, преди и след които водачите допускат превишавания на скоростта. Редът и условията, при които ще се осъществява контролът на средната скорост, ще са предмет на уредба в наредба.
Предложено е прецизиране на някои правила за движение по пътищата и допълване на правила, за които към момента не съществува уредба, и създаване на нормативна уредба за обособяване на зони в градска среда със специални правила за движение в тях. Допълват се и правилата, свързани с пешеходците.
Въвеждат се конкретни задължения към стопаните на пътя.
Със Законопроекта се предлага възможност моторно превозното средство от категория „В“ да се управлява от водач, навършил 17-годишна възраст, с придружител.
Предвижда се създаването на разпоредба, според която като условие за извършване на преглед за проверка на техническата изправност на пътно превозно средство е да са заплатени глобите по влезли в сила наказателни постановления, фишове и електронни фишове за нарушения на ЗДвП, извършени с представеното за преглед превозно средство.
Предлага се отмяна на изискването за поставяне на стикер на знак за сключена задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите и да се носи контролен талон към знака.
Със Законопроекта е предложено създаването на изисквания към оборудването на превозните средства с пожарогасители.
Със Законопроекта се предлага включването в Закона на текстове от Правилника за прилагането на Закона за движението по пътищата и създаването на основание за приемането на нов акт от Министерския съвет, което ще позволи отмяната на Правилника, уреждащ прилагането на отменения през 1999 г. Закон за движението по пътищата.
В разпоредбата на чл. 143, ал. 6 от ЗДвП се регламентират на законово ниво всички случаи на прекратяване на регистрацията на регистрирано пътно превозно средство въз основа на заявление от собственика, а именно при: взето решение от лицензиран застраховател за изплащане на тотална щета за превозното средство; износ на превозното средство от Република България; приемане на превозното средство за разкомплектоване; съхраняване на превозното средство в частен имот, което обстоятелство се декларира; унищожаване на превозното средство при пожар или природно бедствие; регистрация на превозното средство в друга държава; конфискуване или отнемане на превозното средство в полза на съответната държава; и при обявяване на превозното средство за издирване и отразяване на информацията в съответната автоматизирана информационна система на Министерството на вътрешните работи, като се създават и условия за облекчаване на административната тежест върху гражданите и бизнеса. Предложено е на законово ниво да бъде включена и регламентацията за превозните средства, които не подлежат на регистрация.
За нарушение, установено и заснето с автоматизирано техническо средство или система, за което не е предвидено наказание лишаване от право да се управлява моторно превозно средство или отнемане на контролни точки, с изключение на нарушенията по чл. 179, ал. 3 – 3в, на собственика, на когото е регистрирано превозното средство, а когато в свидетелството за регистрация на превозното средство е вписан ползвател – на ползвателя, се издава електронен фиш в отсъствието на контролен орган и на нарушител, по образец, утвърден от министъра на вътрешните работи, с който се налага глоба или имуществена санкция в размер, определен за съответното нарушение.
Предвижда с електронния фиш да се налагат предвидените в Закона глоба или имуществена санкция, като с новите ал. 5а – 5д на чл. 189 се регламентира, че електронният фиш съдържа данни за: структура на Министерството на вътрешните работи, на чиято територия е установено нарушението; мястото, датата и точния час на извършване на нарушението; регистрационния номер на превозното средство; собственика, на когото е регистрирано превозното средство, а когато в свидетелството за регистрация на превозното средство е посочен ползвател – ползвателят на превозното средство или отговорното за извършеното нарушение лице; описание на нарушението; нарушените и санкционните разпоредби; размера на глобата или имуществената санкция; срока, сметката, начините за доброволното заплащане на глобата или имуществената санкция. Мястото на извършване на нарушението може да бъде посочено в електронния фиш по някой от следните начини или чрез комбинация от тях, като: адрес; обозначение на път, посока и километрично разстояние от началото на пътя; крайна точка от контролиран участък от път.
Предвижда се електронният фиш да подлежи на обжалване по реда на Закона за административните нарушения и наказания. Жалбата срещу електронния фиш се подава в 14-дневен срок от получаването му, а когато е направено възражение – в 14-дневен срок от съобщаването на отказа за анулиране на фиша чрез ръководителя на структурата, на чиято територия е извършено нарушението. В 7-дневен срок от получаване на жалбата директорът на съответната структура на Министерството на вътрешните работи, на чиято територия е извършено нарушението, или оправомощено от него лице, я изпраща заедно с цялата преписка на компетентния районен съд, като в съпроводителното писмо посочва и доказателствата в подкрепа на обжалвания електронен фиш, както и информация за участъка от пътя, с описание на мястото и географските координати, действащото ограничение на скоростта по чл. 21, посоката на движение на автомобила, разположението на автоматизираното техническо средство или система, неговия вид и данни за извършена метрологична проверка. Когато участъкът от пътя, за който е установено превишаване на средната скорост, попада в административно-териториалния район на няколко административни области, компетентен съд е този, в чиито административно-териториален район попада крайната точка от контролирания участък от път, като се въвежда задължението за водач, на когото с влязло в сила наказателно постановление е наложено наказание „лишаване от право да управлява моторно превозно средство“, да върне свидетелството си за управление на моторно превозно средство в съответната служба на Министерството на вътрешните работи.
За нарушения, за които е предвидено наказание „лишаване от право да се управлява МПС“, се предвиждат нови принудителни административни мерки за временно отнемане на свидетелството за управление на МПС.
Със Законопроекта е предложена възможност за осъществяване на контрол от органите на МВР с необозначени превозни средства. Контролът с тези автомобили ще се осъществява от полицейски органи, изпълняващи служебните си задължения в униформено облекло.
Предвидени са разпоредби, с които се регламентира обмен на информация между компетентните за осъществяване на контролната дейност органи.
Със Законопроекта се създава Съвет за сътрудничество с научната и академичната общност, чийто състав се определя със заповед на председателя на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“.
Законопроект за допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-454-01-49, внесен от Костадин Костадинов, Цончо Ганев и Ангел Славчев на 19 декември 2024 г., бе представен от народния представител Ивайло Чорбов. Според вносителите с приемането на Законопроекта ще се постигне по-бърза реализация на отнетите моторни превозни средства в полза на държавата чрез продажбата им на публичен търг или чрез предоставянето им на бюджетни организации. Продаваните на търг МПС без действаща принудителна административна мярка „прекратена регистрация“ ще могат да бъдат продадени на по-висока стойност от настоящата, тъй като са по-атрактивни за потенциалните купувачи, на които няма да им се налага да чакат, докато изтече срокът на наложената ПАМ, за да могат отново да регистрират закупеното на търг МПС.
На следващо място в мотивите се отбелязва, че по този начин ще се реши настоящият проблем с все още продължаващия срок на стотици ПАМ, наложени по отношение на МПС, вече предадени на НАП за реализация, които залежават по паркинг и чакат да изтече наложената мярка, за да бъдат продадени, докато в същото време се обезценяват.
Предлаганата законодателна промяна според вносителите не е свързана с нова административна тежест. Тя няма да доведе и до съществено увеличение на бюджетни средства или разходи. Напротив, ще доведе до административно облекчение както на дейността на НАП, така и на МВР, и ще доведе до повече приходи в държавния бюджет от продадени МПС на публичен търг от публичните изпълнители на НАП.
Законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-454-01-55, внесен от Явор Божанков и група народни представители на 20 декември 2024 г., бе представен от народния представител Явор Божанков.
В мотивите към Законопроекта е записано, че предложенията адресират проблема със зачестилите случаи с полеви тестове – DrugTest5000 за водачи на МПС, които отчитат значителен процент „фалшиви“ резултати.
Според вносителите последствията от един такъв фалшив резултат засягат значително правата на гражданите, като всичко това е свързано с отнемане свидетелството за управление на МПС до 18 месеца или до решаването на случая и се прекратява регистрацията на автомобила за период от 6 месеца до 1 година. Това е значителен период от време, през който мярка, определена като временна и единствено във връзка с необходимостта да се осигури безопасност на пътя, се налага практически като наказание.
Предложената промяна в чл. 171, т. 1, буква „б“ адресира този проблем, като предвижда отнемането на свидетелството за управление на моторно превозно средство да бъде за 72 часа при кумулативно наличие на две предпоставки – водачът на моторно превозно средство да премине медицинско изследване и да даде биологични проби за химико-токсикологично лабораторно изследване за установяване на употребата на наркотични вещества или техни аналози. В предложените промени се набляга върху една съществуваща и досега, но недостатъчно добре използвана гаранция за безопасността на участниците в движението – медицински преглед.
Предлаганите промени в чл. 171, т. 2а, буква „б“ предлагат регистрацията на МПС да не се прекратява, когато водачът доброволно е дал проба за химико-токсикологично лабораторно изследване и заедно с това се е подложил на медицински преглед до доказване на отговорността му.
Промените целят да възстановят презумпцията за невиновност до доказване на противното – основополагащ правен принцип, да ограничат настъпването на значителни негативни последствия за водачите, преди тяхната вина да бъде доказана или отхвърлена по несъмнен начин.
Законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-502-01-11, внесен от Министерския съвет на 8 април 2025 г., бе представен от господин Гроздан Караджов, който заяви, че предлаганите промени имат за цел да въведат изискванията на Делегирана директива (ЕС) 2021/1716 на Комисията от 29 юни 2021 г. за изменение на Директива 2014/47/ЕС на Европейския парламент и на Съвета по отношение на промените в определянето на категориите пр евозни средства, произтичащи от изменения в законодателството за одобряване на типа Делегирана директива (ЕС) 2021/1716.
Същевременно с Регламент (ЕС) № 167/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 5 февруари 2013 г. относно одобряването и надзора на пазара на земеделски и горски превозни средства се определят по нов начин категориите превозни средства, като колесните трактори вече се определят като превозни средства от категории Т1b, Т2b, Т3b, Т4.1b, Т4.2b, Т4.3b.
С Проекта на закон за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата се създава правомощие за Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ в качеството ѝ на контролен орган по чл. 166 от Закона за движението по пътищата да спира пътните превозни средства от тези категории за целите на извършването на контролни проверки на пътя. Господин Недялков – заместник-министър, отбеляза, че посочените категории пътни превозни средства обхващат всички колесни трактори, които в съответствие с разпоредбата на чл. 10г, ал. 2 от Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника се движат по изключение по пътищата, отворени за обществено ползване, по ред, определен с Наредбата по чл. 140, ал. 7 от Закона за движението по пътищата.
Рисковият потенциал по отношение на пътната безопасност на колесните трактори, когато се движат по пътищата, отворени за обществено ползване, е съпоставим с този на товарните автомобили и те следва да бъдат третирани по същия начин както товарните автомобили при извършването на контролни проверки на пътя.
Очакваните резултати от приемането на Законопроекта са свързани, от една страна, с въвеждането на изискванията на Делегирана директива (ЕС) 2021/1716 и постигането на съответствие с правото на Европейския съюз, а от друга страна, да се гарантира, че превозните средства тип колесни трактори, когато се движат по пътищата, отворени за обществено ползване, не представляват опасност за движението по пътищата и за чистотата на околната среда.
Със Заключителната разпоредба на Законопроекта се предвижда допълнение на Закона за митниците, с което се цели засилване на контрола върху стоките и пътните превозни средства с оглед на повишаване на събираемостта на приходите в държавния бюджет.
Целта на предлаганата разпоредба е да повиши пропускателнат а способност и да оптимизира контрола на ГКПП, включва и подобряване и модернизиране на възможностите за анализ и превенция на риска и съответно по-ефективно прилагане на мерките по противодействие на митническите, акцизните и валутните нарушения, улесняване на търговските операции, повишаване на конкурентоспособността на икономиката.
По представените и обсъдени законопроекти са получени становища от Министерството на вътрешните работи, Министерството на правосъдието, Министерството на регионалното развитие и благоустройството, Министерството на транспорта и съобщенията, Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“, Националното сдружение на общините в Република България и други неправителствени организации, свързани с въпросите на пътната безопасност.
В хода на дебатите по законопроектите се изказаха народните представители Кирил Добрев, Емил Янков, Халил Летифов, Ивайло Чорбов, Андрей Рунчев, Никола Димитров, Павлин Кръстев, Богомил Петков и Ангел Славчев. Участие в дискусията взеха и представителите на министерствата и неправителствените ор ганизации.
Обект на дискусия бяха предлаганите изменения, свързани с предоставянето на допълнителни правомощия за осъществяване на контрол върху правилата за движение по пътищата в рамките на населените места на органите на местното самоуправление и местната администрация, необходимостта от тях и допълнителното им прецизиране при разглеждането на второ гласуване.
Дебатирани бяха и текстовете, свързани с отпадането на всички стикери от предното стъкло на автомобила и замяната им с автоматизирани справки в централизирани регистри, както и разпоредбите, отнасящи се до полевите тестове за алкохол и наркотици.
Дебат предизвикаха и измененията и допълненията на разпоредбите от Закона за движението по пътищата, свързани с новите водачи и предлаганите мерки в тази посока, както и необходимостта от допълнително анализиране.
След проведените шест отделни гласувания Комисията по транспорт и съобщения:
- с 15 гласа „за“, без гласове „против“ и „въздържал се“ предлага на Народното събрание да приеме на първо гласуване Законоп роект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-454-01-28, внесен от Георги Георгиев и група народни представители на 12 декември 2024 г.;
- с 11 гласа „за“, без гласове „против“ и „въздържал се“ предлага на Народното събрание да приеме на първо гласуване Законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-454-01-46, внесен от Божидар Божанов и група народни представители на 13 декември 2024 г.;
- с 15 гласа „за“, без гласове „против“ и „въздържал се“ предлага на Народното събрание да приеме на първо гласуване Законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-402-01-25, внесен от Министерския съвет на 17 декември 2024 г.;
- с 9 гласа „за“, без гласове „против“ и 3 гласа „въздържал се“ предлага на Народното събрание да приеме на първо гласуване Законопроект за допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-454-01-49, внесен от Костадин Костадинов, Цончо Ганев и Ангел Славчев на 19 декември 2024 г.;
- със 7 гласа „за“, без гласове „против“ и 5 гласа „въздържал се“ предлага на Народното събрание да приеме на първо гласуване Законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-454-01-55, внесен от Явор Божанков и група народни представители на 20 декември 2024 г., и
- с 15 гласа „за“, без гласове „против“ и „въздържал се“ предлага на Народното събрание да приеме на първо гласуване и Законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, № 51-502-01-11, внесен от Министерския съвет на 8 април 2025 г.“ Благодаря.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .