Той е – дайте му да се сбие с някого. Толкова му е възпитанието.
Та на въпроса ми защо е попаднал от Териториалната дирекция – Бургас, в Сливен, аз отговор не получих, дори кандидатът каза, че не разбирал какво го питам. Правени са му десетки проверки – и по сигнали на негови колеги от Бургаската дирекция, и служебно от централата тук, в София, и накрая стигнал до редова длъжност в Сливен. Иначе ние тук говорим колко високи професионални качества притежава някой.
Второ, искам да обърнете внимание, и то сериозно, разбира се, на действащия до момента председател на Бюрото за контрол на специалните разузнавателни средства, който също е служител на ДАНС, бивш, беше избран през 2018 г., и колегата Златанов посочи фактите – за две години от мандата Народното събрание не прие отчета на Бюрото за контрол на специалните разузнавателни средства. Това е едно.
В същото време нося отчета на Бюрото за 2023 г., който беше обсъждан миналата година и в който пише, че има 11 случая, при които е използвана процедура на неотложност в хипотезата на чл. 18 от Закона за специалните разузнавателни средства, тоест това е възникнала непосредствена опасност от извършването на тежко престъпление или опасност за националната сигурност, в каквато хипотеза Законът по изключение позволява без предварително разрешение на съдия да започне прилагане на специални разузнавателни средства и в 24-часов срок да се докладва за извършеното на компетентния съдия, който трябва да реши въпроса утвърждава ли извършените действия, или не? В хипотезата, когато отговорът е не, материалите трябва да се унищожат, което парекселанс означава, че онзи, който е бил обект на използване и приложени специални разузнавателни средства, е бил с неправомерно ограничени граждански права.
В същия доклад обаче няма констатация, че тези случаи са неправомерни, така както би следвало да бъдат отчетени от Бюрото за контрол на специалните разузнавателни средства. На въпроса ми защо не се съдържат данни за неправомерност в тези 11 случая, аз също не получих отговор от господин Пламен Колев, дори той изрази мнение, че не разбира моя въпрос, а той беше поставен така, както в момента аз го обяснявам на Вас, което е жалко. Жалко е и това, че обсъждаме в момента неговата кандидатура за следващ мандат, който вече е започнал, за съжаление, за председател на Бюрото за контрол на специалните разузнавателни средства.
Освен това нещо много сериозно, на което обърна внимание господин Златанов, предполагам, че ще вземат отношение и други колеги народни представители. Помните, че през 2020 г. имаше масови протести в центъра на София срещу управлението на господин Борисов и главния прокурор Иван Гешев. Тогава са използвани масово специални разузнавателни средства. Използвано е, забележете, Вие знаете, правното основание на чл. 95 от Наказателния кодекс – това са престъпления против сигурността на републиката, тоест бунт, въоръжено въстание за насилствено събаряне на властта. Представяте ли си какъв знак на равенство е сложен между протеста на гражданите в центъра на София и престъпления против сигурността на републиката.
На това правно основание е започнато упражняване на тези мероприятия, прилагане на специални разузнавателни средства и по този повод Бюрото за контрол на специалните разузнавателни средства остана безмълвно в годините след 2020 г. до ден днешен. Те дори не подложиха на обсъждане, което да предложат на обществото, дали прокуратурата е използвала законосъобразно това правно, наказателно правно основание, за да включи в действие този остър механизъм за ограничаване на гражданските права на протестиращите в България тогава. За какво ни е тогава подобно бюро, което не може да вземе отношение по такъв изключително важен въпрос, засегнал интересите на стотици български граждани? Благодаря Ви. (Частични ръкопляскания от ПП-ДБ.)
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .