Благодаря, господин Председател.
Уважаеми колеги! През последните години се отчита ясна тенденция към Националната здравноосигурителна каса да се учредят или прехвърлят редица нови дейности, при които упражняването на ефективното ръководство и контрола от страна на управителя и един подуправител става все по-трудно.
Вследствие на състояние на конюнктурни усложнения и политически кризи неведнъж се е налагало Здравноосигурителният фонд дълго време да бъде управляван само от едно лице поради невъзможност да бъде стартирана и завършена процедура по избор на нов управител, което крие огромни рискове за функционирането на здравноосигурителната система на страната. След установяване на изборност и за длъжността подуправител вероятностите от изпадането на Обществения фонд в състояние на управление само от едно лице се увеличават значително. Регулярността в решенията, администрираните актове и разплащанията, които изпълнява Националната здравноосигурителна каса, са с определящо и решаващо значение за функционирането на системата на здравеопазването в Република България.
Упражняването на правомощията на управителя, респективно на подуправителя, на Здравноосигурителната каса се осъществява в рамките на месечни, дори седмични или 15-дневни срокове и периоди, като тази регулярност следва да бъде гарантирана с цел да не се допуска спиране или блокиране на дейността на лечебните и здравните заведения в страната. Освен изложените съображения, разпределянето на функциите на Националната здравноосигурителна каса между двама подуправители би довело до по-задълбочен надзор върху тяхното изпълнение. Според специфичните области на професионалния опит и квалификацията на двамата подуправители ресорите между тях, както и конкретните функции и компетентности, ще могат да бъдат разпределяни по-ефективно.
Ще се постигне в пълнота наблюдение и управление на различните направления в Националната здравноосигурителна каса по отношение дейността на 28-те районни здравноосигурителни каси, от една страна, и на специализираната администрация, от друга. Това се налага поради факта, че функциите на специализираната администрация в Централното управление на Националната здравноосигурителна каса и тези на 28-те регионални здравноосигурителни каси са различни по своето състояние и същност. Координацията на дейността на постоянно действащите комисии и Централното управление на Националната здравноосигурителна каса и в регионалните здравноосигурителни каси също ще може да бъде разпределена и ще се постигне по-висока ефективност. Благодаря Ви.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: