Уважаеми господин Председател, радвам се, че мога да Ви изненадвам от време на време.
Уважаеми колеги, репликата ми е провокирана както от изказването на уважавания от мен господин адвокат, така и от изказването на доцент Иванов. Фокусираме се върху цената на есемеса, мислейки за есемеса като цена от един от операторите, тоест от операторите, които предоставят комуникационни услуги. Но този тип известителни системи най-често ползват тъй наречените Bulk SMS. Има и български оператори такива, които се занимават с разпращане на есемес, включително и криптирани такива, за да няма обмен на лични данни, и цената им е много под една стотинка на есемес. Тоест самата цена на есемеса не е определяща в случая.
При 6 милиона човека, ако всеки един от българите получава есемес всеки ден, не би трябвало да е повече от порядъка на около пет до шест хиляди лева на ден, ако всички получават едновременно ежедневно есемеси. Така че цената не е определяща.
Но се фокусирахме твърде много върху този аспект, а пропускаме един допълнителен аспект, който от гледна точка на социалното поведение е изключително важен. И това е фактът, че когато един човек може да види, че е получил услуга от Националната здравноосигурителна каса и тя е реално такава, тези хора са по-мотивирани да продължат да си плащат вноските. Тоест обратната връзка от Националната здравноосигурителна каса повишава доверието в Националната здравноосигурителна каса от хората, които си правят вноските, с което започват повече хора да искат да си плащат вноските. Тоест те виждат реалната функция на Касата – тези, които не вършат бели, виждат обратната връзка, която подпомага да имаме повече хора, които да искат да си плащат вноските – не просто да ги принуждаваме, а те да искат да си плащат вноските. Така че имаме и позитиви, не само негативи. Благодаря Ви.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: