Има!
След това е разследвана от Европрокуратурата. Знаете ли защо е разследвана от Европрокуратурата? Защото 90% от всички участници в обществените поръчки са дисквалифицирани – остава по един изпълнител на обществена поръчка. И там идва ролята на КЗК.
Сега нека да обясним на всички български граждани, но и на Вас, които повечето от Вас сигурно го знаете, как работи схемата за навигиране на обществени поръчки в България.
Първо трябва сив кардинал. Сивият кардинал преди 2021 г. се казваше Иван Мирински, сега се казва пак Иван Мирински. Беше на почивка в Дубай по време на нашите правителства. Но Иван Мирински е човекът, който се среща със строителните фирми, договарят се кой да спечели търга месеци преди търгът да бъде пуснат. Там се договарят обикновено и корупционните практики, и проценти, и така нататък.
След това се пуска поръчката в някое министерство. Ако е в Пътното министерство, обикновено схемата е 60% цена и 40% качество, като 40% качество се разглежда от някакви специалисти по абсолютно субективни фактори. Ако питате сега министъра на регионалното развитие какъв процент от определянето на критериите е свързан със субективни критерии във връзка с Русе – Бяла, ще Ви каже точно същото – 60 на 40. Това е редовната схема.
След като се пусне обществена поръчка с такива субективни критерии, обикновено се дисквалифицират конкурентните фирми. След като се дисквалифицират, идва ролята на КЗК. КЗК трябва да отхвърли жалбите на другите фирми, които може би някои са международни фирми, които участват – те трябва да бъдат отстранени.
И така, колеги, ако случайно пък нещо се изпусне в КЗК, отива във ВАС и там господин Чолаков, който знаем, че е в тази си роля въпреки решенията на Конституционния съд, прави следващите действия.
Сега, брънката, която е важна и която разследваме днес, и която обсъждаме днес, е КЗК. Трябва на това място, за да работи тази система на манипулиране на 30 милиарда за обществени поръчки, да е човек, който трябва да има знанията, но трябва да бъде послушен. Послушен на Пеевски, на Борисов, на Мирински, на Таки. Това е нужната квалификация за тази система да работи.
И, колеги, тук няма да влизам в някакви допълнителни факти, колегата преди мен го каза, но ще кажа точните думи на госпожа Весела Лечева: „Може да Ви звучи тежко днес, но двамата души, управляващи държавата в края на нашия мандат, са Делян Пеевски и Росен Карадимов.“ И говорим за 2009 г.
Росен Карадимов беше избран и за човека, който да ръководи, да координира последните избори – най-манипулираните избори в модерната ни история.
И, колеги, сега ние всички ще бъдем ли съучастници този човек да определя как следващите пътища ще бъдат поправени, с всичките фатални инциденти, които имаме напоследък? Това ли ще бъде човекът, който ще защитава обществените поръчки във ВиК сектора?
Лично аз ще гласувам твърдо „против“ тази кандидатура.
Но искам да кажа и нещо друго. Много съм горд, че така наречената сглобка не продължи, защото ние никога нямаше да допуснем този тип хора да влизат в тези регулатори по този начин – сделка с живота и здравето на бъ лгарските граждани през обществени поръчки, които са манипулирани, които са част от корупционния модел и заради които нямаме нито качествени пътища, нито работеща ВиК мрежа.
Колеги, това е грях, ако днес гласуваме за такъв човек. Благодаря Ви.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .