Господин Петров, благодаря за тази реплика. На първо място, няма как да бъде намалена тежестта за гражданите, защото те не притежават пристанища. За пристанищните оператори ще бъде намалена тежестта. Аз и това исках да кажа в моето изказване, че трябва и другите министерства да мислят по този начин, по който да намалят административната тежест за гражданите, а не само за примерно пристанищните оператори. Не че е лошо да намалят тази тежест, но и българските граждани и те трябва да започнат да се възползват от подобни привилегии.
Сега, относно мотивите на законопроектите. Аз знам, че Вие доста стриктно четете мотивите на законопроектите. Но на мен, наскоро ми се случи, точно сега не мога да се сетя кой законопроект беше, но там мотивите бяха взимани, може би директно от други файлове, текстове – бяха с различни шрифтове. Така че не четете толкова задълбочено мотивите, защото самите служители на министерствата, които пишат мотивите, нямат кой знае какво желание и старание да представят пред нас едни наистина добри мотиви и да опишат наистина добре точно какво правят законопроектите, защото голяма част от мотивите примерно, които приемаме на огромна част от законопроектите, аз забелязвам, че се пише § 1 – евродиректива, § 2 – евродиректива, § 3 – евродиректива, и така до края на Законопроекта с колкото параграфа е той, всичко е, защото трябва да го направим, защото е евродиректива. Така че не очаквайте едни добри законопроекти с добри мотиви.
Дали всъщност Законопроектът е лобистки? Аз бих казал, че отчасти – да, не 100%, разбира се, но отчасти е лобистки, защото той се прави за три пристанищни терминала, където има по два оператора и те не могат да съществуват по този начин, защото пък 2020 г. нашите законодатели са бързали да приемат нещо и не са сметнали този риск, който са създали и този проблем. Благодаря.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: