Уважаеми колеги народни представители! Законопроектът за изменение и допълнение на Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанища на Република България предлага в § 1 нова редакция на чл. 112б, ал 1, съгласно която заявителят в производството по разглеждане, приемане и одобряване на проект за генерален план за пристанище за обществен транспорт няма да бъде задължен да прилага към заявлението си документи, удостоверяващи изпълнението на приложимите процедури по Закона за опазване на околната среда и Закона за опазване на биологичното разнообразие.
Вместо това ще бъде необходимо и достатъчно да се посочи в заявлението само номерът, датата на издаването и кой е издал административния акт. Прехвърля се отговорността на Изпълнителна агенция „Морска администрация“ по служебен път да събира информацията. Тук е добре.
В § 2 в чл. 112в се въвежда нова ал. 5, с която влезлият в сила генерален план на пристанище за обществен транспорт може да се, в кавички, служебно отрази или приравни на изменение по плана по чл. 106а без нова оценка за въздействие върху околната среда и без обществено обсъждане. Това не е добре, защото пропускането на оценка за необходимостта от ОВОС нарушава принципа за превенция и лишава местните общности от възможност да оспорят допълнителните изменения по плана за пристанищата. Това понижава и прозрачността. Няма задължения за нови обществени консултации при съществена промяна на инфраструктурния обхват.
На практика хората няма да знаят за промяна до официалното ѝ влизане в сила. Отделно в Комисията по транспорта и съобщенията няма изобщо становище на Министерството на околната среда и водите, което касае тези параграфи. Заради това парламентарната група на „Продължаваме Промяната – Демократична България“ няма да подкрепи този Законопроект за изменение и допълнение на Закона за морските пристанища, вътрешните водни пътища и пристанища на Република България. Благодаря Ви.
Можете да споделите това изказван е с приятелите си като им изпратите следния линк: