Уважаема госпожо Председател, уважаеми дами и господа! Искаме отделно гласуване на чл. 36, ал. 1, т. 3 от допълнителния доклад – знаете, че има основен и допълнителен доклад,
по-конкретно на следния текст, който установихме, че го няма в Регламента. Това, което са направили управляващото множество, уважаема госпожо Председател, уважаеми дами и господа, е следното нещо:
Те са взели неща от Регламента и си ги допълнили с въпросната т. 3, която я няма във въпросния регламент, възползвайки се, между другото, от предложението на ВЪЗРАЖДАНЕ – на колегата Дренчев, което е подкрепено по принцип и то е отразено като т. 4, но т. 3 е изцяло творчество на управляващото множество, което има опасност да се превърне в цензура и в лоша практика, между другото, по тази тема.
Много любопитно е, че Комисията за финансов надзор при първото обсъждане на Законопроекта беше против техния представител, не приемаше тези текстове, но явно са били убедени от управляващото множество – от ГЕРБ и от „Ново начало“, и КФН вече харесва тези текстове.
За какво става въпрос? „Когато липсват други ефективни средства за преустановяване на нарушението на този закон – казва чл. 36 – Регламентът на ЕС/2023/1114 и актовете по прилагането им, с цел да се предотврати рискът от сериозно увреждане на интересите на клиентите или на държателите на криптоактиви Комисията по предложение на заместник-председателя взема решение, с което разпорежда“. Тоест КФН със свое решение – без съдебен контрол, без решение на съда, започва да прави следните действия, описани в точки 1, 2, 3 и 4. Сега ще кажете, че точки 1, 2 и 4 ги има в Регламента. Добре.
Но т. 3, която представлява следното нещо: „Всяко трето лице, включително предприятие, предоставящо обществени електронни съобщителни мрежи или услуги, да премахне съдържание“. Тоест давате възможност КФН без съдебно решение, без съдебен контрол да нареди на предприятия, предоставящи обществени електронни съобщителни мрежи, да премахват съдържание, да ограничават достъпа до онлайн интерфейс или да показват излишно предупреждение до клиентите и държателите на криптоактиви при достъпа до онлайн интерфейс.
И какво става тук, ако се злоупотреби? Какво става тук, ако се използва срещу конкурентни компании? Какво става тук, ако КФН не прецени правилно и се злоупотреби с тези текстове? Защото такава опасност, уважаеми дами и господа, съществува. И логичният въпрос е: защо сте смесили текстове от Регламента с творчество на управляващото мнозинство? И защо КФН, забележете, в началото не подкрепяше тези текстове, а после изведнъж ги хареса? Може би някой си е говорил от Вас с тях? Няма друго обяснение.
Така че, уважаема госпожо Председател, уважаеми дами и господа, ние държим т. 3 към ал. 1 на чл. 36 да бъде гласувана отделно. Ако тя не отпадне, ние ще гласуваме против целия текст. Благодаря.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:
Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .