Благодаря, господин Председател.
Уважаеми колеги! Виждам, че доста се възпалиха голяма част от народните представители за това наше предложение. Виждаме, че голяма част от тях влезнаха и в ролята си на адвокати на президентската администрация, в частност и на президента. За тези, които той успя да ги вкара през задния двор на Народното събрание, разбирам. За други не толкова, но все пак станаха доста тези, които може би трябва да обяснят дали са с Вас, господин Президент, или без Вас, господин Президент. Това не ни стана ясно сега – кой от всичките тези, които се застъпват, ще го обяви публично?
Няма как да не спомена, че от началото на работния ден – малко след 9,00 ч., до 12,30 ч. само в залата на Народното събрание господин Мирчев излъга два пъти. Първият път заяви, че шофьорите на Народното събрание са 200, след това излезе и каза, че са над 100, а то се оказа, че са точно 76. Тоест само тук в тази зала за два часа два пъти излъга. Не знам колко пъти го е направил отвън – пред медии, в сайтове и така нататък.
Господин Ганев, аз също уважавам Националната служба за охрана и всички достойни служители, които работят там. Голяма част от тях познавам лично и съм работил с тях и точно поради тази причина аз не съм съгласен тези достойни служители, военизирани, с ранг, с чин, да отварят вратите на множеството хора, незнайно на брой колко, от администрацията на президента, или да им принасят бурканите и зимнината от родните места до София примерно. Затова става въпрос. Аз също ги уважавам. Колегите ги познавам, по-голямата част от тях, и мисля, че това е унизително за тях.
Голяма част от тази администрация, да я наречем, незнайно колко на брой, за пореден път го казвам, се движат с тези автомобили със специален режим на движение. По каква причина?! Откъде накъде?! То има основания, когато това се използва. Откъде накъде например Митко Есемеса ще се движи в условията на специален режим, обикаляйки София или някъде извън града, но не в кортежа на президента, а просто ей така, защото има да свърши някаква работа?! Или може би този специа лен режим на движение на голяма част от тази администрация се използва тогава, когато евентуално се носи нещо много специално в тези автомобили ли? Дали не е това причината?!
Много пъти става въпрос и се критикуват отделни регулатори, за които се приемаха членове. Винаги се визира еди-кой си е регулатор, той е бил абсолютно излишен, еди-колко си милиона били за него, толкова били заплатите на оня, толкова на пето, на десето...
В крайна сметка тук говорим точно за това. Откъде накъде в България президентската администрация ще е само и единствено тази, която ще бъде обгрижвана от Националната служба за охрана? Никой не даде отговор на този въпрос.
Нашето искане за изменение в този закон е елементарно, а именно: да отпадне т. 14 в чл. 14, ал. 1. Нищо повече. Никой не е казал, че тези хора ще бъдат ощетени по някакъв начин. Няма да останат без автомобили и така нататък. Но те не са единствената администрация в държавата. В държавата има множество министерства, има множество институции, има множество администрации, но никой от тях не се възползва от привилегията да бъде обгрижва н от служители на НСО. Благодаря.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: