Уважаеми колеги! Уважаема госпожо Василева, наистина, както казах и в моето изложение, и в момента КЗК има тези правомощия. Те могат и следва да го правят като регулатор. Сам по себе си секторният анализ обикновено се извършва от регулаторните органи във всяка една държава. Именно при нас един от тях е КЗК и това влиза в техните функции.
Самият секторен анализ цели да установи структурата и динамиката на даден пазар, като примерно степен на конкуренция, пазарното поведение и други. По правило секторният анализ не е производство за нарушение, а е инструмент за наблюдение и оценка и това е важно да бъде споменато. За КЗК проверка на място се допуска само при съмнение за нарушение, примерно, както стана въпрос за картел, злоупотреба с господстващо поведение, но не и просто в рамките на секторния анализ. Рискове биха настъпили при отказ за съдействие от стопанската единица или проверяване, от пре доставянето на непълна или невярна информация и това, естествено, може да доведе до санкции и до глоби.
Всяка информация, предоставена в рамките на анализа, може да доведе до използването като доказателство в последващо производство. Редно е да се направят консултации, естествено, с юристи и да се предоставя точната и необходима информация. Благодаря.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: