…основно в тази си част на Законопроекта.
Второто е секторните анализи. Вече беше отчетено, че секторните анализи към момента и чрез тях се отваря една широка възможност за репресия над бизнесите. Това го казахме и на Комисия. Ясно е, че проверките, които ще се осъществяват на място, под формата вече на секторен анализ, разширяват доста правомощията на КЗК. Стана ясно и от Комисията, че дори и в момента КЗК има възможност да извършва проверки на място. Това е една от най-тежките мерки, които би предприела КЗК, включително и Европейската комисия, когато става въпрос за разследване на картели и корупционни практики. Но стана ясно на Комисията, че това си свое право, правомощие КЗК не е употребявала до момента или много рядко се е случило в последните години. И вместо в момента КЗК да се ползва от това свое правомощие, се разширяват допълнително функциите.
И от тези секторни анализи и проверките на място това, което виждаме ние към момента, единствено е непропорционалното разширяване на полето на действие на КЗК и възможността в крайна сметка това да доведе до репресии към бизнеса.
Нещо много важно – сътрудничество със секторни регулатори, това е важна тема, важно е КЗК да има сътрудничество с други секторни регулатори, но това, което предлагате, колеги, в Преходните и заключителните разпоредби и специално в Закона за електронните съобщения, а именно да се даде достъп на КЗК до трафични данни за целите на производствата по Глава девета с оглед постигане на по-ефективно разследване на картелни споразумения е меко казано притеснително. Факт е, че няма абсолютно никакво обсъждане, обществено обсъждане, или оценка на въздействието на тази мярка. Липсват достатъчно ясни мотиви дори в Законопроекта защо е необходимо това нещо и според нас считаме, че Законопроектът в тази му част следва да бъде подложен на подробен правен анализ с оглед и възможното му противоречие с Директива 2002/58, която предвижда, че държавите членки могат да приемат законодателни мерки, за да ограничат правата и задълженията за опазване на личния живот, данните на клиентите и така нататък само при определени условия, които и в момента са изброени по закон.
Това са основните параметри, които искам да маркирам. Между първо и второ четене ние ще имаме предложения. Разбира се, тук не искам да взимам становище по всички други неща, които ние ще подкрепим и които са във връзка с препоръките на ОИСР. Там е ясно, че ние ще гласуваме „за“, ще го подкрепим, но в крайна сметка всички тези допълнителни неща, които се промушват около препоръките на ОИСР, трябва да бъдат коригирани. Благодаря Ви.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк: