
Благодаря Ви, госпожо Председател.
Едно кратко отношение. Законът за пазара на финансовите инструменти е всъщност един изключително обемен закон с над 300 члена, с 36 страници Преходни и заключителни разпоредби. Сега добавят още почти 40 страници промени, които го касаят. Те са в два европейски регламента, три европейски директиви, но очевидно търговията с извънборсови деривати не вълнува особено много хората в България, защото пет месеца мисля, че минаха, откакто беше в Комисията този законопроект и все още няма постъпило нито едно становище по него.
Положително е желанието, което идва от Европейския съюз, да се постигне една консолидация на данните, така че те да постъпват в реално време, да има една единна точка за данните, защото европейските фондови пазари са много далеч назад зад тези на Уолстрийт и дори зад тези в Лондон или в Токио. Само че начинът по който искат да го постигнат, е за нас категорично грешен. Защото това няма как да се постигне с още регулации, с още регламенти, с още бюрокрация, с още изисквания, дори изисквания, които напълно противоречат на здравия разум, като така наречената woke култура, това, че има квоти по пол, които се изискват за фирмите, които участват на фондовата борса. Различни зелени, утопични зелени и такива, които включват джендър равенство и всякакви такива неща, от които капиталите бягат. Това, което е лъжицата катран в кацата с мед – чисто родната, това са допълнителните правомощия, които КФН получава, нещо, което Петдесет и първото народно събрание прави през цялото време – да увеличава правомощията на Комисията за финансов надзор и на Комисията за защита на потребителите. Те станаха вече един център на икономическата власт в България, много по-мощен от Министерството на икономиката. Така че правото, което получава КФН – да може да освобождава един или повече от членовете на Централния депозитар, да забранява на инвестиционните посредници да изплащат дивиденти или пък да разпределят капитал под каквато и да е друга форма. Най-вероятно в българската действителност ще бъде използвана като бухалка, още повече че следващия път, когато се избират членове на управляващите органи на Централния депозитар, и покрай мерките, които се приеха в борбата срещу изпирането на пари и финансиране на тероризма срещу членовете на управителните органи, както и срещу членовете на техните семейства, реално този, който контролира КФН, ще може да одобрява и ръководните органи при управляващите органи на централните депозитари.
Може би идеята е правилна, но пътят, по който иска да се постигне развитието и напредъка на капиталовия пазар, не е този, който ни предлагат от Брюксел. Защото той не може да се постигне с тотална регулация и с тотален контрол на всичко, а напротив капиталът обича да е бърз, иска повече свобода и мерките трябва да са в съвсем друга посока, тоест в облекчаване на всякакъв вид регулации. Благодаря.
Можете да споделите това изказване с приятелите си като им изпратите следния линк:

Стража съществува благодарение на хора като Вас!Издържаме се единствено чрез малки дарения от физически лица!
Също можете да направите , както и да ни дарите по или .